آب بهترین نوشیدنی اول صبح

مردم اول صبح ها چای یا قهوه را ترجیح می دهند اما می توانید آب را جایگزین این دو نوشیدنی کنید. دلایلی وجود دارد که یک لیوان آب اول صبح را به هر کسی که می خواهد روز پرانرژی داشته باشد پیشنهاد می کند.

یک عادت 30 ثانیه‌ای/ چرا مدیران ارشد کمپانی‌های بزرگ صبح ناشتا آب می‌خورند؟!

آب به بدن شما بازمی گردد
6 تا 8 ساعت خواب شبانه زمان بسیار زیادی برای آب نخوردن است. بنابراین نوشیدن یک تا دو لیوان آب بلافاصله بعد از بیدار شدن وظیفه آب رسانی به بدن شما را در بهترین حالت ممکن انجام می دهد.
وقتی اول صبحی حسابی هوشیار می شوید
یکی از بزرگترین نشانه های بی انرژی و کرخت بودن کم شدن آب بدن است. از آنجایی که آب به نظم و علکرد مغز کمک بسزایی می کند ، پس می تواند در تنظیم حالت روحی افراد هم تاثیر گذار باشد.

سوخت رسانی به مغز
وقتی پای فعالیت های روزانه وسط است ، آب رسانی به بدن از ضروریات خواهد بود. مغز انسان از 73 درصد آب تشکیل شده است. بنابراین آب رسانی به بدن بخصوص برای فعالیت مطلوب مغز از ضروریاتی است که نباید هرگز آن را دست کم بگیرید. هر چند همین آبرسانی هم یک پروسه بلند مدت روزانه است اما آغاز کردن روز با یک لیوان آن فعالیت روزمره بدن شما را در جهت درستی هدایت می کند.

جنگ تمام عیار با بیماری ها
وقتی شما خواب هستید بدنتان در حال ریکاوری و در واقع بازسازی خود است. در این دوره زمانی سیستم ایمنی بدن شما به شدت مشغول رها شدن از شر سموم است. با نوشیدن آب کافی شما به این پروسه سرعت می دهید و سریعتر سموم را از بدنتان بیرون می رانید.
وقتی سوخت و ساز بدن زیاد می شود
سوخت وساز کربوهیدارت ها و پروتئین های ضروری که شما میل می کنید از طریق آب موجود در بدن شما اتفاق می افتد. بنابراین وقتی شما آب کافی به بدن خود می رسانید ، متابولیسم شما به طور کامل فعال می شود و به زبان ساده تر اینکه سوخت و ساز بدنتان بیشتر می شود که همین مسئله می تواند به لاغر شدن هم کمک کند.

مطالب مرتبط
پیام بگذارید