بدنسازی و فیتنس

با نکات زیر وزن خود را کاهش دهید

کسانی که برای کاهش وزن و چربی سوزی تلاش می کنند و رژیم می گیرند با پیروی از نکات زیر می توانند به نتایج خوبی برسند .

۱- کاهش وزن پروسه ای بلند مدت است از آن توقع نتایج سریع نداشته باشید

۲-وعده های غذایی خود را مشخص کنید داشتن هله هوله های مختلف در زمان کاهش وزن مثل کابوس است

۳-از رژیم هایی که در آنها گرسنگی وجود دارد پرهیز کنید بدن با افزایش اشتها و آرام کردن متابولیسم در مقابل رژیم های فوق العاده کم کربوهیدرات واکنش نشان می دهد و تقریبا کاهش وزن را غیر ممکن می کند

۴-هر وقت که برای شکستن رژیم وسوسه می شوید سعی کنید به هدف خود فکر کنید و یاد نتایج دلخواه خود بیفتید

۵-توقع زیادی نداشته باشید ژنتیک تا حدود زیادی تعیین کننده ظرفیت چربی سوزی شماست اکثر بررسی ها نشان داده اند که در طول هر سال از یک برنامه چربی سوزی و کاهش وزن باید توقع کاهش ۷ الی ۹ کیلو گرم وزن داشته باشید

۶-چنانچه منسجم و متعهد بمانید می توانید به موفقیت برسید هر بار فقط یک قدم بردارید و به خاطر داشته باشید که چند پله چند پله حرکت کردن سخت اما یک پله یک پله رفتن عملی و ساده است .
لازم به ذکر میباشد :پیاده‌روی یا دویدن آرام باعث سوزاندن حدود ۱۰۰ کالری به ازای هر مایل (۱٫۶ کیلومتر) می‌شود.

برای کاهش نیم کیلوگرم از چربی بدن باید حدود ۳۵۰۰ کالری اضافی را با انجام فعالیت جسمی بسوزانید.
پیاده‌روی یا دویدن آرام (جاگینگ) باعث سوزاندن حدود ۱۰۰ کالری به ازای هر مایل (۱٫۶ کیلومتر) می‌شود. به ازای هر ۳۵ مایل (۵۶ کیلومتر) پیاده روی نیم کیلوگرم از چربی بدن‌تان کاسته خواهد شد، به شرطی که میزان دریافت غذا و سایر فعالیت‌های جسمی‌تان ثابت بماند.
اگر پیاده‌روی سریع (با سرعت ۶٫۵ کیلومتر در ساعت) به مدت نیم ساعت برای پنچ روز در هفته انجام دهید، حدود ۱۶ کیلومتر در هفته را خواهید پیمود و در پایان سه هفته و نیم، حتی اگر میزان کالری‌های مصرفی‌تان ثابت بماند، احتمالا نیم کیلوگرم از وزن‌تان کاهش خواهد یافت. اگر در همین مدت میزان دریافت کالری از راه غذا را در حد چند صد کالری در روز کاهش دهید، می‌توانید سرعت کاهش وزن را بیشتر کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

بستن