بدنسازی و فیتنس

دو بار تمرین در روز آری یا خیر؟‌+نکات آن

آیا دو بار ورزش کردن در روز می تواند کمک کند تا در مدت کوتاه تری وزن کم کنیم ویا به این شکل تنها به خود آسیب می رسانیم؟

بیش از اندازه ورزش کردن می تواند تاثیرات مخربی داشته باشد. اگر زمانتان محدود است و مثلا می خواهید تا دو هفته دیگر حتما چندکیلو وزن کم کرده باشید، اکنون زمان آن نیست که شروع به دو بار ورزش کردن در روز بکنید زیرا بدنتان توان آن را ندارد و ممکن است به راحتی به خود آسیب برسانید.

اما اگر ۶ تا ۸ هفته است که مدام ورزش کرده اید و اکنون می خواهید آخرین تلاش خود را انجام دهید تا اندامتان مثلا برای روز عروسی متناسب باشد، می توانید در روز دو نوبت ورزش کنید و این کار می تواند به راحتی متابولیسم بدنتان را نیز افرایش دهد. تنها به یاد داشته باشید که موارد زیر را رعایت کنید.

        ورزش های شدید هوازی و قدرتی را در ابتدای روز که سرحال‌تر هستید انجام دهید و ورزش های ملایم تر هوازی را به ساعت های پایانی روز اختصاص بدهید

 

        هر هفته حداقل یک روز کامل استراحت کنید

 

        دو روز پشت سر هم ورزش های بسیار سنگین انجام ندهید

 

      بدن خود را بشناسید. افراد با هم متفاوت هستند. اگر در نوبت دوم نمی توانید آنچنان که باید وزنه بزنید و یا حرکات را کامل انجام بدهید، به بدن خود فشار نیاورید و سعی کنید تا حد توانتان انرژی بگذارید
آخرین مطالب اینستاگرام پروبادی
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

دریافت برنامه های تمرینی اختصاصی و آموزشی نایاب در بخش ویژهبرو به بخش ویژه
+
بستن