دو عامل چربی ساز که کمتر به آن توجه می شود

موضاعات زیادی وجود دارد که غفلت نسبت به آنها می تواند در مسیر موفقیت در بدنسازی ، خلل ایجاد کند و باعث تجمع چربی شده و چاقی را برای شخص به ارمغان بیاورد . و نکته ای دیگر اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است .

در این خصوص ، ۲ موضوع که کمتر از آن بحث شده را انتخاب کرده و ارائه می دهیم.
تحرک کم

محققان استرالیایی دریافتند در میان بیش از ۲۰۰۰ نفر که حداقل در طول هفته دو ساعت و نیم تمرین شدید داشتند ، کسانی که بیش از ۴۰ دقیقه در روز تلوزیون می دیدند ، دور کمرشان بیش از کسانی بود که کمتر از ۴۰ دقیقه تلوزیون تماشا می کردند. محققان بر این نظرند که نشستن برای زمان طولانی در توانایی بدن برای چربی سوزی اخلال ایجاد می کند، که این در دانشگاه میوسوری کلمبیا هم بر روی انسان و هم بر روی حیوانات به اثبات رسید. برای ممانعت از این امر زمانی که در خانه یا محل کار نشسته اید، هر ۲۰ دقیقه برخیزید و مقداری حرکات کششی اجرا کنید. یا راه بروید .

 

خواب کم

مطالعه ای در ژورنال همه گیر شناسی گزارش کرد کسانی که در طول شب پنج ساعت یا کمتر می خوابند، در طول ۱۶ سال تحقیق مذکور ۳۰ درصد بیشتر دچار افزایش ۱۵ کیلوگرمی وزن شدند نسبت به کسانی که هر شب هفت ساعت یا بیشتر می خوابیدند. این می تواند بدلیل عدم تعادل ایجاد شده بین هورمونهای لپتین و گریلین باشد: در حالیکه لپتین باعث کاهش گرسنگی و افزایش سرعت سوخت و ساز می شود، گریلین باعث تقویت گرسنگی می شود.

مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه شیکاگو انجام شده نشان داد مردانی که به مدت ۲ روز از خواب محروم می شوند ، سطح هورمون گریلین در بدنشان افزایش و سطح لپتین کاهش می یابد و این با افزایش احساس گرسنگی در آنها همراه است.مطالعه ای در دانشگاه استنفورد نشان داد کسانی که خواب کمتری دارند سطوح لپتین پایین تر و گریلین بالاتری دارند و ذخایر چربی بیشتر نسبت به کسانی که هشت ساعت می خوابند. سعی کنید هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابید برای اینکه نه تنها ریکاوری بدن را تقویت کنید بلکه کمک کنید به حفظ سلامتی و حذف آسانتر چربیها.

مطالب مرتبط
پیام بگذارید