راهکارهای افزایش عملکرد ورزشی

کربوهیدرات‌های پیچیده، زیاد مصرف کنید

کربوهیدرات‌های پیچیده، کربوهیدرات‌هایی هستند که با سرعت کم می‌سوزند و میزان گلوکز را در خون متعادل‌ نگه می‌دارند. برخلاف کربوهیدرات‌های ساده، به شما کمک می‌کنند مدت طولانی‌تری سیر بمانید و اشتها را مهار می‌کند. مجله علم ورزش، به‌جای خوردن برنج سفید، پاستای سفید یا نان سفید، کربوهیدرات‌های‌تان را از میوه‌جات و سبزیجات تازه و ریشه‌های نشاسته‌دار دریافت کنید.

چربی‌های سالم بخورید

چربی‌های سالم می‌توانند عملکرد ورزشی‌تان را تا اندازه چشمگیری بهبود دهند. اسیدهای چرب ضروری مانند امگا۳ و امگا ۶ التهاب را کاهش داده، گردش خون را تقویت کرده و از بافت قلب محافظت می‌کنند.

حرکات ترکیبی بزنید

به‌جای وزنه زدن برای افزایش رشد عضلات، از حرکات ترکیبی مانند پاور کلین و اسکوات استفاده کنید. این حرکات موجب افزایش سرعت، استقامت و قدرت خواهند شد.
چرت بزنید
هرگز قدرت خواب کوتاه را دست کم نگیرید. بدن شما باید بعد از یک تمرین شدید، به اندازه کافی استراحت کند. شما می‌توانید با ۲۰ تا ۳۰ دقیقه چرت زدن بعد از تمرین این‌کار را انجام دهید. در طول استراحت، بدن عضلات آسیب‌دیده را ترمیم کرده و خودش را دوباره شارژ می‌کند، بنابراین شما می‌توانید روز بعد تمرینات چالش برانگیز دیگری داشته باشید

مطالب مرتبط
پیام بگذارید