بدنسازی و فیتنستغذیه

رژیم غذایی مناسب افزایش قد

جالب است بدانید که با اضافه نمودن مواد غذایی خاصی به رژیم غذایی می توانید کمی از قبل قدبلند تر شوید . ما می خواهیم این راز را با شما در میان بگذاریم . اولا هرگونه تغذیه نامناسب و ناکافی تاثیرات بدی را بر رشد استخوان ها بخصوص در دوران رشد و بلوغ می گذارد که کوتاهی قد با اینکه شخص زمینه ژنتیکی آن را نداشته باشد ایجاد می شود . در این مطلب به شما می گوییم با گنجاندن چه مواد غذایی در رژیم غذایی می توانید قد بلند شوید .

 چه بخورید :

غذاهای نشاسته‌ای مثل سیب زمینی تنوری، نان و مربا، اسپاگتی یا غلات آماده مصرف

پروتئین‌های زود جذب و با کیفیت بالا مثل گوشت ، لبنیات و مرغ یا ماهی

کلسیم در شیر و لبنیات، بادام و فندق، کنجد، کلم، اسفناج و بامیه

فسفر در گوشت قرمز، مکیان، ماهی، زرده تخم مرغ، لوبیاهای خشک، آجیل، غلات، غلات کامل، نخود سبز، ذرت، شکلات و دانه‌ها

منیزیم در سبزی‌های با برگ سبز تیره مثل اسفناج همچنین مغزها، دانه‌ها و برخی غلات کامل

کربوهیدرات در غذاهای نشاسته‌ای مثل برنج، نان، سیب‌زمینی، ذرت و سایر غلات وحبوبات و نیز در برخی میوه‌ها

ید در غذاهای دریای و نمک ید دار

ویتامین Aدر جگر به خصوص کبد ماهی، کره، هویج، سبزی‌های برگ سبز تیره و زرد

توصیه ها :

از مصرف قند یا شکر زیادی و کربوهیدرات فراوان بپرهیزید .

تعداد وعده‌های غذا را در روز به حدود ۵ وعده برسانید و حجم هر وعده را کم نمائید.

شب‌ها بعد از غذا خوردن حداقل ۲ ساعت استراحت نموده، سپس برای خوابیدن آماده شوید.

موفق باشید پروبادی

آخرین مطالب اینستاگرام پروبادی
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

دریافت برنامه های تمرینی اختصاصی و آموزشی نایاب در بخش ویژهبرو به بخش ویژه
+
بستن