بدنسازی و فیتنستغذیه

رژیم غذایی مناسب افزایش قد

جالب است بدانید که با اضافه نمودن مواد غذایی خاصی به رژیم غذایی می توانید کمی از قبل قدبلند تر شوید . ما می خواهیم این راز را با شما در میان بگذاریم . اولا هرگونه تغذیه نامناسب و ناکافی تاثیرات بدی را بر رشد استخوان ها بخصوص در دوران رشد و بلوغ می گذارد که کوتاهی قد با اینکه شخص زمینه ژنتیکی آن را نداشته باشد ایجاد می شود . در این مطلب به شما می گوییم با گنجاندن چه مواد غذایی در رژیم غذایی می توانید قد بلند شوید .

 چه بخورید :

غذاهای نشاسته‌ای مثل سیب زمینی تنوری، نان و مربا، اسپاگتی یا غلات آماده مصرف

پروتئین‌های زود جذب و با کیفیت بالا مثل گوشت ، لبنیات و مرغ یا ماهی

کلسیم در شیر و لبنیات، بادام و فندق، کنجد، کلم، اسفناج و بامیه

فسفر در گوشت قرمز، مکیان، ماهی، زرده تخم مرغ، لوبیاهای خشک، آجیل، غلات، غلات کامل، نخود سبز، ذرت، شکلات و دانه‌ها

منیزیم در سبزی‌های با برگ سبز تیره مثل اسفناج همچنین مغزها، دانه‌ها و برخی غلات کامل

کربوهیدرات در غذاهای نشاسته‌ای مثل برنج، نان، سیب‌زمینی، ذرت و سایر غلات وحبوبات و نیز در برخی میوه‌ها

ید در غذاهای دریای و نمک ید دار

ویتامین Aدر جگر به خصوص کبد ماهی، کره، هویج، سبزی‌های برگ سبز تیره و زرد

توصیه ها :

از مصرف قند یا شکر زیادی و کربوهیدرات فراوان بپرهیزید .

تعداد وعده‌های غذا را در روز به حدود ۵ وعده برسانید و حجم هر وعده را کم نمائید.

شب‌ها بعد از غذا خوردن حداقل ۲ ساعت استراحت نموده، سپس برای خوابیدن آماده شوید.

موفق باشید پروبادی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

همچنین ببینید

بستن
بستن