افزایش حجمبدنسازی و فیتنستناسب اندام

عضله ساز و چربی سوزی همزمان با مواد طبیعی

خوراکیهای فراوانی وجود دادند که به صورت نرمال ، طبیعی و همزمان عضله می سازند و چربی می سوزانند.در حقیقت  ،مواد غذایی آنابولبک و عضله ساز بی شماری روی زمین موجود هستند.درشت مغذی های شناخته شده تحت عناوین پروتئین ها ،کربوهیدرات ها و چربی ها همگی نقش مستقیمی را در فرایند مورد نیاز عضله سازی و چربی سوزی بازی می کنند.

رژیم شما یکی از مهمترین فاکتور ها به جهت کسب اهداف مورد نظر در زمینه بدنسازی و حفظ سلامت کلی تان است.این مواد غذایی قدرتمند را به رژیم غذایی تان بیفزایید تا به عنوان یک بدنساز هم عضله بسازید و هم چربی بسوزانید.

پروتئین های خالص

منابع خالص پروتئینی شبیه جوجه،تخم مرغ و برش های گوشت بدون چربی گوساله کمک به ساخت عضله و چربی سوزی می کنند.این مواد غذایی شامل اسید های آمینه ای هستند که بدن از آنها استفاده می کند تا عضله بسازد.پروتئین های لخم همچنین موجب چربی سوزی به موجب تاثیر حرارتی شان بر وعده های غذایی می شوند.بدین معنا که سبب می شوند بدن انرژی بیشتری را صرف هضم کند.

کربوهیدرات ها

 کربوهیدرات ها به چند روش به فرایند عضله سازی کمک می کنند .کربوهیدرات های دارای شاخص گلیسمیک پایین انرژی بلند مدتی را برای بدن فراهم می کنند تا در باشگاه به بهترین شکل از آنها استفاده کنید.

در این زمینه می توان به برنج قهوه ای،پاستا و نان تهیه شده از گندم خالص و سیب زمینی شیرین اشاره کرد.درواقع کربوهیدرات های دارای شاخص گلیسمیک بالا انتخاب مناسبی برای زمان بعد از تمرین هستند تا به این شکل انسولین را به اوج خود برسانند و منجر به احیای گلیکوژن عضله شوند.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزی جات شامل ویتامین ها و مواد معدنی هستندکه برای عضله سازی و چربی سوزی ضروری هستند.آنها همچنین به ارائه آنتی اکسیدان های بالقوه ای می پردازند که دارای منافع تندرستی بی شماری است.از جمله آنکه منجر به افزایش متابولیسم می شود.انواع توت ها،سیب،انگور و دیگر میوه های دارای رنگ روشن و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان های پلی فنول هستند.سبزیجاتی نظیر بروکلی،اسفناج و کلم بروکسل همچنین موارد عالی به جهت استفاده در برنامه غذایی تان هستند.

پروتئین وی
پروتئین وی عضله می سازد.زیرا سریع الهضم ترین پروتئین موجود است.متخصصین توصیه می کنند که مصرف ۳۰ الی ۵۰ گرم پروتئین وی بلافاصله بعد از تمرین منجر به توسعه ریکاوری سریع عضلات می شود.با افزودن پروتئین و یبه رژیم غذایی تان به عنوان یک میان وعده سالم ،می توانید به توسعه چربی سوزی به واسطه تسریع متابولیسم و تعادل سطح قند خون کمک کنید.

محصولات لبنی

محصولات لبنی کم چرب دارای منافع سلامتی زای بیشماری هستند.محصولات لبنی شامل حجم های بالای کلسیم هستند که کلسیم به صورت مستقیم بر چربی سوزی تاثیر دارد و مانع از ذخیره سازی چربی در دبن می شود.علاوه بر آن کلسیم منجر به ساخت استخوان های قدرتمند می شود و به این شکل از ایجاد آسیب دیدگی چلوگیری می کند.محصولات لبنی همچنین شامل پروتئین های فراوان و قند کم گلیسمیک شناخته شده به عنوان لاکتوز می باشند. 

قهوه و چای

قهوه یک ترموژنیک طبیعی است به این شکل که به متابولیسم سرعت می دهد.کافئین منجر به افزایش تمرکز روحی ،افزایش عملکرد عضلانی و کاهش اشتها می شود.چای شامل پنی فنول طبیعی و آنتی اکسیدان های کاتچین است که متابولیسم را تسریع می کنند.چای سبز به ویژه شامل آنتی اکسیدان چربی سوز شناخته شده ای تحت عنوان EGCGاست.

آخرین مطالب اینستاگرام پروبادی
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

دریافت برنامه های تمرینی اختصاصی و آموزشی نایاب در بخش ویژهبرو به بخش ویژه
+
بستن