معرفی بهترین دستگاههای چربی سوز

دستگاه های ورزشی برای بالا بردن میزان کارایی و استقامت سیستم قلبی عروقی گزینه مناسبی هستند، اما اینکه کدام دستگاه تأثیر بهتری در سوزاندن چربی دارد، جای سوال است. همه این دستگاه ها برای تمرین مناسب هستند، اما اگر واقعا” قصد دارید به خوبی تمرین کنید و چربی بسوزانید ، بهتر است به تجزیه و تحلیل ما نگاهی بیاندازید. در این مطلب دستگاه ها بر اساس سوزاندن چربی و بهترین نحوه کار با آن ها برای گرفتن نتیجه مطلوب بررسی می شوند.

 دستگاه هوازی روینگ (The Rowing) نمره از 10 =10

در نگاه اول به این دستگاه، نوع کار آن شاید کمی گیج کننده باشد. روینگ بهترین دستگاه هوازی قابل استفاده می باشد. در هنگام کار با آن شما عضلات تان را به کار می گیرید و به خوبی استقامت قلبی عروقی را بالا می برید. ست هایی با مقاومت متوسط با استراحت کم ما بین تمرین را امتحان کنید. با این کار بدون اینکه ضربان قبلتان پایین آید به عضلات استراحت خواهید داد.

Le rameur
تمرین مطلوب: ست های ۱۰ دقیقه ای روئینگ با مقاومت متوسط با ۲ الی ۳ دقیقه استراحت در بین ست ها.

 اسکی فضایی (The Elliptical) نمره از 10=9.5

اسکی فضایی یا الیپتیکال، در مقایسه با تردمیل فشار کمتری را بر مفاصل وارد می کند، یعنی برای کسانی که درد زانو دارند، گزینه خوبی است. در هنگام کار با اسکی فضای حتما” توجه کنید که ضربان قلبتان را با قدم زدن سریع بالا نگه دارید.

elliptical-vs-treadmill-4

تمرین مطلوب: افزایش استقامت و شیب به آرامی. ست های ۹۰ ثانیه ای را با سرعت بالا انجام داده و در ادامه ۳ دقیقه با سرعت آرام تمرین کنید.

دوچرخه ثابت (The Stationary Bike) نمره از 10=9

اگر تنها یک دستگاه وجود داشته باشد که شما را تنبل کند، دوچرخه ثابت است! چرا؟ در واقع نحوه درست نشستن و انجام تمرین شاید کمی دشوار باشد، اما وقتی خیلی آرام و طولانی رکاب بزنید شما را تنبل می کند! اما اگر می خواهید بهترین نتیجه را از دوچرخه ثابت بگیرید، باید پاها و شش هایتان را حسابی به کار بگیرید، انگار که یک ماشین با سرعت بالا شما را تعقیب می کند! پیشنهاد می کنیم چند دقیقه سخت فشار بیاورید و در بین هر ست به خودتان استراحتی بدهید. اگر به صورت ایستاده پدال بزنید، عضلات بزرگ پا را  حسابی به کار می گیرد.

Exercise-bikes

تمرین مطلوب: ۳ دقیقه دوچرخه سواری سریع، ۲ دقیقه آرام و به مدت ۳۰ دقیقه این برنامه را تکرار کنید. ۳۰ دقیقه ورزش با دوچرخه ثابت را نیز پیشنهاد می کنیم.

 تردمیل نمره از 10=8.5

تردمیل یکی از پر مخاطب ترین وسایل ورزشی است که می توان گفت در بحث استفاده از وسایل ورزشی خانگی، آمار بیشتری را به خود اختصاص می دهد. اما آیا همه کسانی که روی تردمیل می دوند یا پیاده روی می کنند این کار را درست و بدون اشتباه انجام می دهند؟ تردمیل هنگامی که سرعتش بالا می رود بیشتر متحرک و روان می‌شود، اما شاید همیشه قدم زدن را بجای دویدن در آدم ترغیب می کند! اگر واقعا” قصدتان سوزاندن چربی است به جای آهسته دویدن به خودتان کمی فشار بیاورید و سرعتتان را بالا ببرید.

d2a5a79e1d88524383096e65cba7aa56
تمرین مطلوب: ۲۰ دقیقه تمرین در ست های ترکیبی ۴ دقیقه ای ، پیاده روی آرام/ آهسته دویدن، همراه با ست های یک دقیقه ای دویدن سریع.

دستگاه پله (StairMaster) نمره از 10=8

 چه کسی از این ماشین بیزار نیست؟ این دستگاه با وجود تمام محدودیت هایش می تواند مفید باشد و نتیجه مطلوب را به شما بدهد. اگر از این دستگاه استفاده می کنید، برای یک تمرین ایده آل باید تمرین را آهسته شروع کنید و مقاومت را افزایش دهید. با این کار وقت بیشتری را برای سوزاندن چربی خواهید گذاشت.

how-to-use-a-stairmaster
اگر بتوانید خودتان را با یکنواختی حرکات کوهنوردی وفق دهید، به خاطر نحوه تمرین پا، باعث سوزاندن چربی هایتان خواهد شد.

موفق باشید.

 

مطالب مرتبط
پیام بگذارید