معرفی ده ماده ی غذایی مقوی+زمان مصرف

0 566

در این مطلب به معرفی ده ماده ماده غذایی مقوی و مفید برای شما به همراه مقدار و زمان مصرف می پردازیم

✅تخم مرغ

?زمان مصرف : در هر وعده ی غذایی که میخواهید می توانید آن را مصرف کنید.

⚫️علت مصرف:

تخم ها دارای پروتئین کامل و عالی می باشند. به خاطر کلسترول موجود در آن به چشم بد به تخم مرغ نگاه می کنند اما در واقع تخم سرشار از مزایای مثبت از جمله حفظ سطح کلسترول و یکپارچگی غشای سلول های عضلانی است. افرادی که روزانه ۳ تخم مرغ می خورند و البته دارای برنامه تمرینی قدرتی هستند دو برابر بیشتر از افرادی که روزانه یک تخم مرغ می خورند در قدرت و عضلات حجم بدست می آورند.

?مقدار مصرف :

۳ تخم مرغ بزرگ : ۲۵۵ کالری، ۲۱ گرم پروتئین، ۱ گرم کربوهیدرات، ۱۸ گرم چربی

✅گوشت گاو

?زمان مصرف : ناهار یا شام

⚫️علت مصرف :

به خاطر محتوای پروتئینی آن و کلسترول و چربی اشباع شده گوشت بسیار اهمیت دارد همه این موارد موجب حفظ سطح تستوسترون می شود.

?مقدار مصرف :

۸ اونس از گوشت گاو بدون چربی : ۳۹۲ کالری، ۴۸ گرم پروتئین، ۰ گرم کربوهیدرات، ۲۲ گرم چربی

✅سالمون

?زمان مصرف : ناهار یا شام

⚫️علت مصرف :

سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. طبق تحقیقات افرادی که سطح بالایی از چربی های امگا ۳ مصرف می کنند نسبت به افرادی که کمتر آن را مصرف می کنند دارای عضلات قوی و بزرگتری می باشند. امگا ۳ حساسیت به انسولین را بالا می برد که موجب افزایش سنتز پروتئین عضله (رشد عضله) می شود و دریافت آمینواسید و گلوکز را بالا می برد.

?مقدار مصرف :

۸ اونس سالمون : ۴۱۶ کالری، ۴۵ گرم پروتئین، ۰ گرم کربوهیدرات، ۲۴ گرم چربی

✅شاه ماهی

?زمان مصرف : به عنوان میان وعده

⚫️علت مصرف :

شاه ماهی نیز سرشار از امگا ۳ می باشد و همچنین یکی از بالاترین منابع دارای کراتین می باشد که می تواند به رشد و افزایش قدرت عضله کمک کند.

?مقدار مصرف :

۳ اونس شاه ماهی دودی شده : ۱۸۵ گرم کالری، ۲۱ گرم پروتئین، ۰ گرم کربوهیدرات، ۱۱ گرم چربی (حدود دو گرم این چربی امگا ۳ می باشد)

✅جوانه گندم

?زمان مصرف : ۳۰ دقیقه قبل از تمرین و هر زمان از روز که می خواهید کربوهیدرات را هضم کنید

⚫️علت مصرف :

گندم غنی از زینک، آهن، سلنیوم، پتاسیم و ویتامین B و پروتئین بالا با یک مقدار اسید آمینه ، آرژنین و گلوتامین است. دارای فیبر بالاست و بزرگترین منبع کربوهیدرات های کند هضم می باشد.

?مقدار مصرف :

۱/۲ فنجان جوانه گندم : ۲۰۷ کالری، ۱۳ گرم پروتئین، ۳۰ گرم کربوهیدرات، ۶ گرم چربی

✅برنج قهوه ای

?زمان مصرف : ناهار یا شام

⚫️علت مصرف :

برنج قهوه ای یک غلات کامل است با فیبر موجود در آن موجب هضم کند و ثابت نگه داشتن سطح انسولین، پر انرژی نگه داشتن شما در طول روز می شود. دارای آمینواسیدی به نام گاما آمینوبوتیریک است که به عنوان انتقال دهنده ی عصبی در بدن عمل می کند و باعث افزایش سطح هورمون رشد تا ۴۰۰ % می شود. دو ساعت قبل از پخت در آب گرم خیسانده شود.
?مقدار مصرف :

۱ فنجان برنج قهوه ای پخته شده: ۲۱۸ گرم کالری، ۵ گرم پروتئین، ۴۶ گرم کربوهیرات، ۲ گرم چربی

✅هندوانه

?زمان مصرف : درست بعد از تمرینات

⚫️⚫️علت مصرف :

اگرچه میگویند میوه را قبل از تمرین مصرف کنید اما برخی از میوه ها دارای هضم کند می باشند. اما هندوانه یکی از میوه هایی است که سریع الهضم می باشد. یعنی موجب متوقف کردن سطح انسولین می شود که بعنوان کربوهیدرات خوب بعد از تمرین محسوب می شود.

محتوای قرمز و بخصوص پوست سفید هندوانه سرشار از سیترولین آمینواسید است که به راحتی در بدن به آرژنین تبدیل می شود و آرژنین درون بدن را حتی بهتر از مصرف خود مکمل آرژنین افزایش می دهد.

⚫️مقدار مصرف :

دو قاچ هندوانه : ۱۷۲ کالری، حدود ۴ گرم پروتئین، ۴۴ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم چربی و تقریبا ۴ گرم سیترولین

✅اسفناج

?زمان مصرف : به عنوان سالاد در کنار ناهار یا شام

⚫️علت مصرف :

اسفناج نه تنها سلامتی را با منابع غنی از آنتی اکسیدان بالا می برد بلکه حاوی موادی است که قدرت و سایز عضلات را بالا می برد.

منبع بزرگ گلوتامین است، اسید آمینه ای که برای رشد عضلات، عملکرد سیستم دفاعی و سلامت دستگاه گوارش و همچنین افزایش سطح هورمون رشد حتی میزان سوخت و ساز ضروری است.

?مقدار مصرف :

۱۰ اونس اسفناج خام : ۶۵ کالری، ۸ گرم پروتئین، ۱۰ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر

✅نان تست

?زمان مصرف : هر زمان از روز که کربوهیدرات های کند هضم می خورید

⚫️علت مصرف :

ساخته شده از جوانه غلات کامل مثل گندم، ارزن، جو و از حبوباتی مانند عدس و سویا می باشد. این نان پروتئین کامل است یعنی حاوی کل ۹ آمینو اسید مورد نیاز برای بدن برای رشد عضلات می باشد.

?مقدار مصرف:

دو تکه نان تست: ۱۶۰ گرم کالری، ۸ گرم پروتئین، ۳۰ گرم کربوهیرات، ۱ گرم چربی

✅بروکلی

?زمان مصرف : در کنار یک وعده غذایی

⚫️علت مصرف :

بروکلی حاوی فیتوشیمیایی است که به یک ماده شیمیایی دیگر به نام دیندولیل متان تبدیل می شود که باعث کاهش قدرت استروژن می شود. بروکلی به کاهش اثرات استروژن (افزایش چربی و احتباس آب) و تقویت اثرات آنابولیک تستوسترون (رشد و قدرت عضله) کمک می کند.

بروکلی حاوی آنتی اکسیدان سولفورافان است. سولفورافان خواص ضد التهابی دارد که موجب افزایش ریکاوری مفاصل و عضله می شود و همچنین با سرطان مبارزه می کند.

?مقدار مصرف :

۱ فنجان بروکلی خرد شده : ۳۱ کالری، ۳ گرم پروتئین، ۶ گرم کربوهیدرات، ۰ گرم چربی

موفق باشید

دریافت برنامه های بدنسازی اختصاصی بدنسازی به همراه مطالب آموزشی در کانال تلگرام ما

ورود به کانال تلگرام

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دیدگاه شما بعد از تایید مدیریت ثبت خواهد شد

سوال امنیتی *