میان وعده های کاهش وزن

اگر برای کاهش وزن میان وعده ها را حذف میکنید، دست نگه دارید برای کاهش وزن به میان وعده احتیاج دارید. میان وعده فرصتی برای انرژی گرفتن بین وعده های اصلی است. میان وعده کمک میکند تا در هنگام خوردن وعده ی اصلی خیلی گرسنه نباشید و همینطور باعث میشود سوخت و ساز بدن متوقف نشود. در این مقاله میان وعده هایی که خودتان میتوانید به سادگی برای خود تهیه کنید را معرفی میکنیم. هر کدام از این میان وعده ها بین 150 تا 200 کالری دارند و از مواد مغذی که برای بدن مفید است تشکیل شده اند. میان وعده هایی که معرفی میشود احساس رضایت در شما به وجود می آورند طوری که کمتر احساس گشنگی کنید.

ماست چکیده و عسل

شیرین و غلیظ این نشانه ی میان وعده ای است که میل میکنید. ترکیب پروتئین ، فیبر و چربی های مفید به هر کسی که رژیم میگیرد کمک میکند در برابر احساس گرسنگی بعد از ساعت 3 مقاومت کند. برای تهیه این میان وعده یک فنجان ماست چکیده را با نصف قاشق عسل مخلوط کنید و میل کنید.

 

انگور و گردو

این میان وعده از آن دسته میان وعده هایی است که انرژی زیادی به شما میدهد. شیرینی طبیعی انگور و سیر کنندگی گردو این میان وعده را بسیار با ارزش میکند. یک فنجان انگور و یک مشت گردو ترکیبی از شیرینی طبیعی، فیبر، چربی های سالم و ویتامین را بدست میدهد .

 

 

نان گندم و پنیر

10 ورق نازک نان گندم را با پنیر میل کنید. نصف فنجان پنیر میتواند نیمی از نیاز شما به پروتئین در طول روز را تامین کند. همچنین چربی موجود در پنیر کمک میکند احساس سیری کنید و برای مدت زیادی انرژی داشته باشید.

 

موز و کره بادام زمینی

یک قاشق کره بادام زمینی را به یک موز بمالید. کربوهیدراتهای موجود در این میان وعده به سرعت به بدن انرژی میرسانند در حالی که پروتئین آن باعث میشود بدن تا ساعتها انرژی داشته باشد. در جدیدترین تحقیقات مجله انگلیسی تغذیه ثابت شده است که خوردن موز و کره بادام زمینی به عنوان میان وعده باعث میشود در ادامه روز کمتر احساس گشنگی کنید.

 

قطعات سیب و پنیر

یک سیب در روز شاید واقعا نتواند شما را از دکتر دور نگه دارد اما میتواند کمک کند وزن اضافه نکنید. تحقیقات نشان داده پنیر هم چنین خاصیتی دارد. یک سیب را قطعه قطعه کنید و روی آن ورقی نازک پنیر بگذارید و میل کنید. این ترکیب برای شما یک میان وعده ی عالی را خواهد ساخت.

 

برش گلابی و کره بادام

گلابی را قطعه قطعه کنید و روی آن کره ی بادام بمالید تا ترکیبی عالی از کربوهیدرات و پروتئین را برای خود بسازید. میتوانید روی آن کمی دارچین هم بریزید تا به سوخت و ساز بدنتان نیز کمک کرده باشید. مطالعات آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی نشان میدهد که دارچین حتی به پایین آمدن قند خون نیز کمک میکند.

 

بلغور جو دوسر و زغال اخته

جو دوسر تنها برای صبحانه استفاده نمیشود، بلکه هرزمان نیاز به یک میان وعده سالم داشته باشید به کار می آیند. جو دوسر سرشار از فیبر است و کمک میکند سطح قند خون طبیعی باقی بماند. با اضافه کردن زغال اخته میتوانید به این میان وعده ویتامین C نیز اضافه کنید.

 

 

مطالب مرتبط
پیام بگذارید