نقش ایروبیک در کاهش اشتها

تازه ترین تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که ورزش‌های ایروبیک موجب افزایش نوعی پروتئین می‌شود که ممکن است اشتها را سرکوب کند.
طبق گزارش ساینس‌دیلی سه ماه انجام ورزش ایروبیک ممکن است چربی بدن را کاهش دهد و میزان دریافت کالری را در افرادی که اضافه وزن دارند و یا چاق هستند، را پایین بیاورد.
بر اساس این تحقیقات پژوهشگران تصور می‌کنند که تغییراتی که در سیستم اعصاب مرکزی اتفاق می‌افتد ممکن است عامل این کاهش اضافه وزن باشد.

محققان دانشگاه چیل در سانتیاگو دریافتند که کاهش دریافت غذا و کاهش در شاخص توده بدن با افزایش میزان نوعی پروتئین که به نام نوروتروپین خوانده می‌شود ارتباط دارد. نقش اصلی این پروتئین تحریک هورمون رشد است. تازه ترین تحقیقات و مدارک حاکی است که این پروتئین با چاقی و سوخت و ساز ارتباط دارد.
این دانشمندان با اندازه گیری میزان این پروتئین قبل و بعد از انجام سه ماه ورزش ایروبیک در ۱۵ فرد چاق یا مبتلا به اضافه وزن دریافتند بعد از سه ماه ورزش این پروتئین در خون آنها افزایش یافت که این حالت منجر به کاهش شاخص توده بدنی ‌شده و دور مچ و فشار خون هم در آن ها کاهش پیدا کرد. همچنین این دانشمندان دریافتند که میزان دریافت کالری نیز در این افراد کمتر شده است.
مطالب مرتبط
پیام بگذارید