بدنسازی و فیتنس

نکات خرید تردمیل و نحوه ی استفاده

تردمیل یک دستگاه بسیار مفید در حفظ تناسب اندام ٫کاهش وزن و سلامتی بدن می باشد و همواره دستگاههای جدیدتری با مزایای بیشتر نسبت به این دستگاه معرفی می شود اما در حقیقت هیچ چیز جایگزین تردمیل نیست و این دستگاه همواره سهم فروش قابل توجهی در بین دستگاههای تناسب اندام داشته است اما برای خرید یک دستگاه خوب و کارآمد چه نکاتی را باید مد نظر بگیریم که بتوانیم یک تردمیل مناسب برای خود تهیه کنیم در ادامه ی مطلب به نکاتی برای خرید یک دستگاه کاملا مناسب برای شما اشاره خواهیم کرد

هنگام خرید باید دقت داشته باشید در طیف قیمت های مختلف ،بهترین دستگاه را انتخاب کنید. قیمت متوسط تردمیل بین یک و نیم تا سه میلیون تومان و انواع آن با کیفیت بالا حدود سه میلیون تومان می باشد .
مشخصات موتور تردمیل از مهمترین عوامل کیفیت آن است .قدرت موتور که بر حسب اسب بخار بیان می شود ممکن است شما را گیج کند .رقمی که باید به آن دقت کنید “میزان قدرت کار مداوم “است که باید بین ۵/۱تا ۵/۲ اسب بخار باشد .قدرت حداکثر کار کمتر ارزشمند است.به دنبال موتوری با طولانی ترین گارانتی باشید ،دست کم یک سال ،موتورهای dc نرم ترند.

هنگام خرید دقت کنید :

میله دستی باید به قدر کافی مستحکم باشد که از شما حمایت کند .
لباس و کفش تمرین خود را بپوشید و تردمیل را امتحان کنید .اگر نوار متحرک می لرزد یا حرکاتی پر تکان داردقبل قبول نیست .
اگر مایل به خرید نوع تا شو هستید دقت کنید به :پایدار بودن ،آسانی تا کردن ،میزان تحمل وزن و آسانی جابه جا یی آن.

تردمیل دستی نسبت به انواع موتور دار ،شما را با مشکلاتی مواجه می کند .اغلب به حرکت در آوردن آنها بدون ایجاد شیب زیاد مشکل است و وقتی به حرکت در آمدند ،تغییر دادن شیب آنها به سختی صورت می گیرد.

● مشخصات دستگاه دوثابت یا تردمیل

▪ تردمیل به دوشکل مکانیکی وبرقی وجود دارد .نوع مکانیکی فاقد موتور بوده وفرد می تواند به وسیله حرکت پای خود روی نوار نقاله سرعت خود را کم یا زیاد کند.

▪ نوع  دستگاه برقی است دارای موتور می باشد و فرد میتواند با استفاده از کلیدهای کامپیوتری واقع در کنسول یا میز جلوی دستگاه سرعت خود را کاهش یا افزایش دهد.

● بهتر است دستگاه شما دارای امکانات زیر باشد :

۱) دارای استاندارد جهانی CE
۲) نمایش دهنده سرعت ،مدت و مسافت پیموده شده
۳) نمایش دهنده ضربان قلب توسط هندپالس (لمس با دست )
۴) نمایش دهنده کالری مصرف شده و درصد شیب
۵) برنامه تمرین بسیار کامل به صورت اتوماتیک
۶) دارای ترمزایمنی برای افراد مسن
۷) دارای کنترل از راه دور
۸) قابل جمع شدن برای اشغال فضای کمتر

چگونه از تردمیل استفاده کنیم ؟

با راه رفتن عادی روی تردمیل شروع کنید. آغاز کردن با سرعت ۵ کیلو متر در ساعت کافیست.در ابتدا می توانید از دسته ها استفاده کنید .اما این کار را به صورت عادت در نیاورید.آنها تنها برای مبتدیان هستند.هنگامی که شروع به دویدن کردید از آنها استفاده نکنید.
در فواصل منظم شیب تسمه را تغییر دهید.با بالا بردن تسمه ،نبود مقاومت باد را که در هنگام دویدن در بیرون از خانه هستید،جبران کنید.
مستقیم به جلو نگاه کنید .سرتان را این طرف آن طرف تکان ندهید.
قبل استفاده معمول از تردمیل با دکترتان مشورت کنید زیرا دکتر با انجام یک چک آپ کامل می تواند بهترین برنامه تمرینی را به شما توصیه کند.
برای رسیدن به بهترین نتایج بعد از هر دو دقیقه شیب تسمه را ۳ درصد اضافه کنید.

احتیاط :

در صورت امکان استفاده از تردمیل را به صورت متناوب با راه پیمایی یا دویدن بیرون از خانه یا استفاده از یک ماشین ورزشی دیگر انجام دهید.تنوع در تمرینات ورزشی از آسیب های ناشی از فشار بیش از حد بر اعضا می کاهد .
ترتیب و وضع قرار گیری بدن نیز ممکن است دچار اختلال شود،برای مثال به علت گرفتن دسته های ماشین در حالی که شیب تسمه بیش از حد زیاد است یا تسمه با سرعت بالایی در حال حرکت است .هر دوی این عوامل انتقال صحیح نیرو را در طول بدن تغییر می دهند و نیروی وارده بر مفاصل و عضلات را زیاد می کند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

بستن