نکات خرید تردمیل و نحوه ی استفاده

تردمیل یک دستگاه بسیار مفید در حفظ تناسب اندام ٫کاهش وزن و سلامتی بدن می باشد و همواره دستگاههای جدیدتری با مزایای بیشتر نسبت به این دستگاه معرفی می شود اما در حقیقت هیچ چیز جایگزین تردمیل نیست و این دستگاه همواره سهم فروش قابل توجهی در بین دستگاههای تناسب اندام داشته است اما برای خرید یک دستگاه خوب و کارآمد چه نکاتی را باید مد نظر بگیریم که بتوانیم یک تردمیل مناسب برای خود تهیه کنیم در ادامه ی مطلب به نکاتی برای خرید یک دستگاه کاملا مناسب برای شما اشاره خواهیم کرد

هنگام خريد بايد دقت داشته باشيد در طيف قيمت هاي مختلف ،بهترين دستگاه را انتخاب كنيد. قيمت متوسط تردميل بين يك و نيم تا سه ميليون تومان و انواع آن با كيفيت بالا حدود سه ميليون تومان مي باشد .
مشخصات موتور تردميل از مهمترين عوامل كيفيت آن است .قدرت موتور كه بر حسب اسب بخار بيان مي شود ممكن است شما را گيج كند .رقمي كه بايد به آن دقت كنيد “ميزان قدرت كار مداوم “است كه بايد بين 5/1تا 5/2 اسب بخار باشد .قدرت حداكثر كار كمتر ارزشمند است.به دنبال موتوري با طولاني ترين گارانتي باشيد ،دست كم يك سال ،موتورهاي dc نرم ترند.

هنگام خريد دقت كنيد :

ميله دستي بايد به قدر كافي مستحكم باشد كه از شما حمايت كند .
لباس و كفش تمرين خود را بپوشيد و تردميل را امتحان كنيد .اگر نوار متحرك مي لرزد يا حركاتي پر تكان داردقبل قبول نيست .
اگر مايل به خريد نوع تا شو هستيد دقت كنيد به :پايدار بودن ،آساني تا كردن ،ميزان تحمل وزن و آساني جابه جا يي آن.

تردميل دستي نسبت به انواع موتور دار ،شما را با مشكلاتي مواجه مي كند .اغلب به حركت در آوردن آنها بدون ايجاد شيب زياد مشكل است و وقتي به حركت در آمدند ،تغيير دادن شيب آنها به سختي صورت مي گيرد.

● مشخصات دستگاه دوثابت یا تردمیل

▪ تردمیل به دوشکل مکانیکی وبرقی وجود دارد .نوع مکانیکی فاقد موتور بوده وفرد می تواند به وسیله حرکت پای خود روی نوار نقاله سرعت خود را کم یا زیاد کند.

▪ نوع  دستگاه برقی است دارای موتور می باشد و فرد میتواند با استفاده از کلیدهای کامپیوتری واقع در کنسول یا میز جلوی دستگاه سرعت خود را کاهش یا افزایش دهد.

● بهتر است دستگاه شما دارای امکانات زیر باشد :

۱) دارای استاندارد جهانی CE
۲) نمایش دهنده سرعت ،مدت و مسافت پیموده شده
۳) نمایش دهنده ضربان قلب توسط هندپالس (لمس با دست )
۴) نمایش دهنده کالری مصرف شده و درصد شیب
۵) برنامه تمرین بسیار کامل به صورت اتوماتیک
۶) دارای ترمزایمنی برای افراد مسن
۷) دارای کنترل از راه دور
۸) قابل جمع شدن برای اشغال فضای کمتر

چگونه از تردميل استفاده كنيم ؟

با راه رفتن عادي روي تردميل شروع كنيد. آغاز كردن با سرعت 5 كيلو متر در ساعت كافيست.در ابتدا مي توانيد از دسته ها استفاده كنيد .اما اين كار را به صورت عادت در نياوريد.آنها تنها براي مبتديان هستند.هنگامي كه شروع به دويدن كرديد از آنها استفاده نكنيد.
در فواصل منظم شيب تسمه را تغيير دهيد.با بالا بردن تسمه ،نبود مقاومت باد را كه در هنگام دويدن در بيرون از خانه هستيد،جبران كنيد.
مستقيم به جلو نگاه كنيد .سرتان را اين طرف آن طرف تكان ندهيد.
قبل استفاده معمول از تردميل با دكترتان مشورت كنيد زيرا دكتر با انجام يك چك آپ كامل مي تواند بهترين برنامه تمريني را به شما توصيه كند.
براي رسيدن به بهترين نتايج بعد از هر دو دقيقه شيب تسمه را 3 درصد اضافه كنيد.

احتياط :

در صورت امكان استفاده از تردميل را به صورت متناوب با راه پيمايي يا دويدن بيرون از خانه يا استفاده از يك ماشين ورزشي ديگر انجام دهيد.تنوع در تمرينات ورزشي از آسيب هاي ناشي از فشار بيش از حد بر اعضا مي كاهد .
ترتيب و وضع قرار گيري بدن نيز ممكن است دچار اختلال شود،براي مثال به علت گرفتن دسته هاي ماشين در حالي كه شيب تسمه بيش از حد زياد است يا تسمه با سرعت بالايي در حال حركت است .هر دوي اين عوامل انتقال صحيح نيرو را در طول بدن تغيير مي دهند و نيروي وارده بر مفاصل و عضلات را زياد مي كند.

مطالب مرتبط
پیام بگذارید