بدنسازی و فیتنس

نکات شروع به ورزش بدنسازی و پرورش اندام

در این مقاله سعی داریم برای افرادی که می خواهند پای در عرصه رشته ی بدنسازی و پرورش اندام بگذارند نکاتی را برای موفقیت هر چه بیشتر این عزیزان یاد آور شویم به امید موفقیت در سطح های حرفه ایی.

این همیشه یک ایده خوبی برای یک مبتدی است تا قبل از اینکه شروع به تمرین با یک برنامه بدنسازی بکند از لحاظ فیزیکی خود را در شرایط مطلوب ببیند. در حالی که این ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما دلیل خوبی برای این امر وجود دارد:

یک ورزشکار اطمینان حاصل میکند که تمامی سیستم  بدنی خود در نظم خاصی مشغول به فعالیت است.اگر برای مثال یک آزمایش نشان می دهد که عملکرد کلیه شما غیر طبیعی است، این نه تنها پیشرفت شما را مختل میسازد بلکه ممکن است در مصرف مقدار پروتئین مورد نیاز برای بدن خود مشکل ایجاد کند. برای موفقیت در پرورش اندام، قلب سالم، کلیه سالم و یک کبد سالم نیازهست. اگر هر یک از این سیستم ها دچار اشکال باشند، این برای سلامتی مضر است، و همچنین یک ورزشکار قادر نخواهد بود به دستاوردهای ممکن دست  یابد.در پایان روز، عدم تعادل هورمونی ورزشکار را از دستیابی به اهداف بدنسازی که در نظر داردباز می دارد. بنابراین داشتن هورمون های کافی بررسی  خواهد شد اطمینان حاصل می شود که ورزشکار مورد نظر در دستور کار کامل قرار دارد و آماده برای شروع به تمرینات بدنسازی است.

در اینجا دو تا گزینه که برای آغاز بدنسازی است وجود دارد:

رفتن به یک باشگاه ورزشی. اگر این گزینه انتخاب شود، سپس یک باشگاهی انتخاب شود که به خانه ورزشکار نزدیک باشد. در این روش، ورزشکار دیگرلازم نیست که خیلی ازوقت خود را صرف رانندگی بکند.انتخاب دوم اینکه یک باشگاه نزدیک به محل کار انتخاب شود. چیزهای دیگری که قبل از انتخاب یک باشگاه یک ورزشکار ممکن است در نظر بگیرد:  محیط سالم ، هزینه های ماهانه، تجهیزات، ساعا ت کار باشگاه ، احساس راحتی ورزشکار و مواردی از این دست.

تشکیل یک باشگاه خانگی.به نظر می رسد این مورد برای کسانی که شاید علاقه ای در رفتن به باشگاه یا کلا وقتی برای رفتن به آنجا را نداشته باشند گزینه مناسبی باشد. با این حال، اگر شخصی در کل به تمرین در تنهایی علاقه دارد ممکن است این  بهترین گزینه برای آن شخص محسوب شود. مزایا کاملا آشکار است عبارتند از: بدون هزینه، بدون جمعیت، انجام تمرینات مورد دلخواه خود و تمرین در هر زمان و…

 در بسیاری از موارد بدنسازان برای شروع به تمرینات به اشتباه از روال بدنسازان حرفه ای برجسته در مجلات استفاده میکنند، در حالی که زمان آن است که باید ازبرنامه تمرینی که مناسب سطح آنهاست استفاده کنند.

۳ روز در هفته  یک برنامه  معمول برای یک تازه وارداست.ترجیحا برای هر یک از تمرینها ۲ست ۱۰-۱۲ تکراری و ۱ دقیقه استراحت در بین ست ها. بعد از ۴هفته ۲ست به ۳ست افزایش می یابند. در انجام ۲ ست با ۱دقیقه استراحت مدت تمرین معمولا ۴۵ دقیقه به طول می کشد.برای اجرای  ۳ ست تمرین معمولا ۶۰ دقیقه به طول می انجامد.

 فقط در مراحل بالاتر پرورش اندام است که یک بدنساز باید استفاده از برخی از مکمل های پیشرفته ای مانند کراتین و گلوتامین و… را برای خود در نظر بگیرد . این مکمل ها عملکرد عالی در بدن دارند و در کنار تغذیه مناسب و استراحت خوب  یک بدنساز مبتدی را به مراحل بعدی سوق می دهد.

موفق باشید پرو بادی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

همچنین ببینید

بستن
بستن