چند تصور غلط و اشتباه رایج در تمرینات هوازی

0 448

همانطور که می دانید بهترین راه برای رسیدن به تناسب اندام و همچنین چربی سوزی انجام صحیح و علمی تمرینات هوازی است اما چرا گاهی اوقات به نتیجه مطلوب مورد نظر و فرم دلخواهی که انتظار آن را داشته ایم نمی رسیم جواب آن یک سری تصورات غلط و اشتباهات است که در ادامه مطلب به‌ آن می پردازیم

تکیه کردن به وسیله های ورزشی:

یکی از عوامل مهمی که میتواند بازدهی استفاده ما را از تمرینات هوازی کم کند نگه داشتن دستگیره ها یا به اصطلاح تکیه دادن به وسیله ورزشی باشد چون با این کار تمرکز ما بهم خورده و از شدت تمرین ما کم می شود اگر آنقد خسته هستید که نمیتوانید تمرین پر شدتی را انجام دهید بهتر است سرع تمرین یا شدت کلی دستگاه را کم کنید فقط در پایان و آغاز تمرین و استفاده ز تمرین از دستان خود استفاده کنید .

کم کاری در انجام ورزش

بعضی از افراد به دلیل ترس از اینکه بدنشان  عضلانی و بزرگ دیده شود، شدت ورزش رو خیلی کاهش می دهند. مثلاً اگر از تردمیل و الپتیکال استفاده کنند، از شیب دستگاه استفاده نمی کنند و یا دوچرخه ثابت رو در حالتی قرار می دهند که کمترین فشار رو به اونها وارد کند. برای گرفتن بهترین نتیجه، باید خودمون رو به چالش بکشیم و راحت طلب نباشیم(مخصوصاً در استفاده از تردمیل)

انجام حرکات کششی قبل از ورزش

قبل از شروع ورزش، حرکات کششی انجام ندهید. بعضی از ما، گرم کردن رو با حرکات کششی اشتباه می گیریم. حتی نباید بعد از گرم کردن بدن در شروع ورزش، حرکات کششی انجام بدهیم. حرکات کششی رو فقط در پایان ورزش انجام بدهید تا نتیجه بهتری از ورزش بگیرید.

حمل کردن وزنه در حین پیاده روی

حمل وزنه های کمتر از یک کیلوگرم در حین پیاده روی،‌ مانعی ندارد اما تأثیر چندان مثبتی هم بر ورزش شما نخواهد داشت. اگر هم وزنه رو سنگین تر کنید، خطر بروز جراحت در بدن، افزایش پیدا می کند. به جای این کار، سرعت پیاده روی رو بیشتر کنید و یا در مسیر دارای شیب، پیاده روی کنید.

انجام ورزش هوازی و پرهیز از انجام ورزش های قدرتی

ورزش های هوازی، هزاران فایده برای سلامتی و کاهش وزن دارند اما اگر می خواهید که در کمترین زمان، بیشترین نتیجه رو از ورزش بگیرید، بهتر است که ورزش هوازی رو با ورزش قدرتی (ورزش غیر هوازی) ترکیب  کنید و هر دوی این ورزش ها رو انجام بدهید. واقعاً حیف است که این هم زحمت بکشید اما به دلیل رعایت نکردن این نکته خیلی ساده، نتیجه ای که می گیرید، کمتر از حد انتظار باشد. منظور از ورزش قدرتی، وزنه زدن است.

خیلی از افراد از این می ترسند که با وزنه زدن، بدن حجیم و زخمتی پیدا کنند. این در حالیست که وزنه زدن هیچ وقت به این سادگی ها باعث زخمت شدن عضلات نمی شود. یک بدنساز هرگز طی یک مدت کوتاه و با زدن وزنه های سبک، به این حجم از عضلات دست پیدا نکرده است. پس از این بابت به هیچ وجه نگران نباشید. انجام ورزش های قدرتی و دمبل یا وزنه زدن عضله سازی رو در بدن تقویت می کند.  هر قدر که عضلات بدن، بیشتر باشند، متابولیسم هم بیشتر می شود و به ما کمک می کند که انرژی بیشتری بسوزانیم.

یکی از مسائل نگران کننده در کاهش وزن این است که همراه با چربی، عضلات بدن هم که برای ما مهم هستند، تحلیل می روند. انجام منظم ورزش های قدرتی به ما کمک می کند(روزنامه اینترنتی عضلات) که از دست رفتن ماهیچه رو در دوران کاهش وزن، به حداقل برسانیم. این نکته مهم رو همیشه آویزه گوش خود کنید که ورزش هوازی (مثل پیاده روی، دو، شنا) رو حتماً همراه با ورزش غیر هوازی و قدرتی (مثل دمبل زدن، وزنه زدن) انجام بدهید تا خودتون با شگفتی، متوجه تفاوت نتیجه ترکیب این دو نوع ورزش نسبت به زمانی که هر یک رو به تنهایی انجام می دادید، بشوید. دمبل ها و وزنه ها رو بردارید و از همین امروز شروع کنید و سقوط اعداد ترازو رو به چشم ببینید.

موفق باشید پروبادی

دریافت برنامه های بدنسازی اختصاصی بدنسازی به همراه مطالب آموزشی در کانال تلگرام ما

ورود به کانال تلگرام

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دیدگاه شما بعد از تایید مدیریت ثبت خواهد شد

سوال امنیتی *