افزایش حجمبدنسازی و فیتنس

چه هنگامی عضله رشد می کند

در باشگاه با هدف به اصطلاح دم انداختن وزنه نزنید !!!

خیلی از ورزشکاران وقتی که به باشگاه می روند تمرین را به معنای دم انداختن تصور می کنند

فراموش نکنید که عضله تنها وقتی رشد می کند که دچار تخریب شود در دنیای علمی به این موضوع ریز اسیب می گویند و این ریز اسیب وقتی که ایجاد می شود در عضله مورد نظر احساس کوفتگی می شود و این گوفتگی بیست و چهار الی چهل و هشت ساعت بعد و اندروفین ها کاهش می یابند بیشتر احساس می شود این همان نشانه تحریک لازم جهت رشد است

اگر در روز تمرین فقط در عضله دم ایجاد شود هیچ کوفتگی نیز ایجاد نمی شود و در واقع هیچ رشدی هم در کار نیست پس در باشگاه به دنبال دم انداختن نباشید و واقعا تمرین کنید

تحقیقات نشان داده اند که بیشترین ریز اسیب در اتقباضات برون گرا ایجاد می شود یعنی در بخش منفی حرکت یا ساده تَر بگوییم مثلا وقتی هالتر را در حرکت پرس سینه یا جلو بازو پایین می اوردید تمرکز در بخش منفی حرکت یعنی رشد یعنی ریز اسیب و یعنی تحریک لازم جهت رشد

بعد از این ریز اسیب ها شما باید ظرف دو روز اینده با تغذیه مناسب عضله را بازسازی کنید تا چرخه رشد تکمیل شود

برچسب ها

علیرضا

موسس و مدیر کل وبسایت پروبادی

مطالب مرتبط

1 دیدگاه در “چه هنگامی عضله رشد می کند”

  1. با سلام و تشکر از پستهای مفیدتون…..مشکلی ک دارم اینه، برای ایجاد این وضعیت باید چطور تمرین کرد؟از همان اول کار با دمبلهای سنگین و ستها و تکرارهای کار کنیم یا تکرارهای زیاد و دمبل درحد توان….
    اکثرا برای خودم پیش میاد که دستم دیگه نیرو برای بلند شدن نداره و وزنه رو نمیتونم بلند کنم..حتی با یار کمکی.یا مثلا با دمبل برای جلوبازو ایستاده، یا لاری، طوری میشه که دستم رو با کمک توی یک دامنه نگه دارم،دستم تووان نگهداری دمبل رو نداره…
    افزایش وزن دمبل و وزنه ها چطوری باید باشن؟هر چند جلسه ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

همچنین ببینید

بسته
بسته