از اول صبح تا آخر شب چربی بسوزانید

در این مطلب به ارایه برنامه ایی می پردازیم که از اولین ساعات صبح که شما بیدار می شوید تا شب هنگام که شما به رختخواب می روید بدن خود را وادار به چربی سوزی کنید که با انجام مدون این برنامه در مدت کوتاهی شاهد پیشرفت چشمگیر خود در فرآیند چربی سوزی باشید.

۶ صبح: آب بنوشید
روزتان را با آب شروع کنید. آب رسانی کافی به بدن نه تنها عملکرد فیزیکی و ذهنی را بهبود می بخشد، بلکه تحقیقات نشان داده که تاثیر مستقیم بر روی کربوهیدرات و متابولیسم چربی ها دارد که به میزان ۲۵ درصد چربی سوزی را افزایش می دهد. آیا به دلایل بیشتری برای نوشیدن آب احتیاج دارید. طبق بررسی های محققان آلمانی نوشیدن آب همچنین محرک Mtor در مغز هستند که پایه و اساس رشد عضلانی را میسر می سازد و به ریکاوری کمک می کند.

 

۷ صبح: صبحانه پروتئینی
بافت عضلات به انسولین حساس هستند بنابراین از مصرف هرگونه کربوهیدرات در این ساعت از روز خودداری کنید طبق مطالعاتی که در مجله غدد سلولی و مولکولی به چاپ رسیده مصرف کربوهیدرات در این ساعت به سلول های چربی تبدیل می شوند. پس به جای استفاده از کربوهیدرات، صبحانه ای غنی از منابع پروتئینی مانند تخم مرغ، ماهی سالمون و اسفناج مصرف کنید.

 

۸ صبح: ریلکس باشید
یکی از پراسترس ترین زمان ها در طول روز مسیر رسیدن به سرکار است. تحقیقاتی که در دانشگاه ویکین در استرالیا انجام شد نشان می دهد، استرس بیش از حد می تواند مصرف غذاهای چرب و شیرین را توسط افراد افزایش دهد. پس چند نفس عمیق بکشید و با خیال راحت سرکار بروید.

 

۱۰ صبح: بلند شوید
نشستن طولانی مدت برای شما سم است. اگر برای طولانی مدت فقط یک جا بنشینید احتمال خطر دیابت و چاقی را افزایش می دهید، چرا که با این کار سوزاندن کالری در بدنتان را به حداقل می رساند. یکی از مهم ترین دلایل این است که نشستن بیش از حد باعث تغییرات ژنتیکی در بدن شما می شود. تحقیقات انجام شده در روزنامه آمریکایی پزشکی غذایی نشان می دهد این تغییرات در ژن ها توسط تمرین و ورزش جبران نمی شود.

 

۱۲ ظهر: تغذیه قبل از تمرین
انجام تمرینات هوازی با معده خالی بین بدنسازان محبوبیت زیادی دارد، ولی اگر هدفتان سوزاندن چربی های اضافه باشد انتخاب عاقلانه ای به نظر می رسد. تحقیقات انجام شده در دانشگاه میشیگان حاکی از آن است که مصرف کربوهیدرات و پروتئین قبل از تمرین میزان کار انجام شده و مدت زمان آن را افزایش می دهد. علاوه براین، سوخت رسانی به عضله را از طریق مصرف بیشتر چربی ها میسر می سازد. بنابراین اکسیداسیون چربی ها را بالا می برد و تاثیرات آن را حداقل برای ۱ روز نگه می دارد.

 

۲ بعدازظهر: باشگاه بروید
رفتن به باشگاه یکی از ارزشمندترین زمان هاست. شما باید زمان کافی را برای این بخش از روزتان اختصاص دهید، چرا که ساختن عضلات به اضافه بار به منظور ترشح هورمون های آنابولیک احتیاج دارد. تمرینات را با یک برنامه چرخشی به عنوان خاتمه کار که هم عضلات بالاتنه و هم پایین تنه را در برمی گیرد، انجام و به پایان برسانید. برنامه می تواند شامل ۳ بار بارفیکس، ۵ بار شنا و ۷ بار اسکوات باشد. ۵ دقیقه زمان بگیرید و این سه حرکت را به صورت چرخشی انجام دهید.

 

۴ بعدازظهر: کار متفاوت انجام دهید
همه ما می دانیم که اندازه بشقاب غذا با مقدارغذایی که می خوریم رابطه مستقیم دارد. علاوه بر این رنگ بشقاب هم به مقدار غذایی که می خوریم بستگی دارد. محققان دانشگاه کورنل دریافتند شرکت کنندگانی که رنگ غذایشان با بشقاب غذا هماهنگ باشد به طورمتوسط ۲۵ درصد بیشترغذا می خورند، بنابراین مواقعی که می خواهید سبزیجات یا سالاد مصرف کنید از بشقاب سبز استفاده کنید.

 

۶ بعدازظهر: کربوهیدرات بخورید
همه ما این جمله را بارها شنیده ایم که بعد از۶ بعدازظهر کربوهیدرات نخورید، ولی طبق تحقیقاتی که به تازگی انجام شده نشان می دهد این فرضیه کاملا اشتباه است. طبق تحقیقاتی که در روزنامه چاقی به چاپ رسید مصرف بیشتر کربوهیدرات مصرفی در این ساعت از روز توسط تست شوندگان میزان چربی بدن را کاهش داد. علاوه براین، مصرف کنندگان کربوهیدرات در این ساعت از شبانه روز احساس رضایت و خوشحالی بیشتری نسبت به این نوع رژیم غذایی داشته اند.

 

۱۱ شب: چراغ ها را خاموش کنید
چراغ های اتاق خواب را خاموش کنید قرار گرفتن در معرض نور تاثیراتی بر روی عمق و طول خواب می گذارد که این موضوع می تواند تولید هورمون های چربی سوز را به تعویق بیندازد و شما را به سمت تجمع چربی می کشاند. طبق تحقیقاتی که در دانشگاه هاروارد انجام شد، اختلال در خواب می تواند بر روی هورمون گرسنگی (گرلین) تاثیراتی بگذارد. خواب ناکافی جذب کالری را افزایش و مصرف آن را کاهش می دهد.

موفق باشید پروبادی

مطالب مرتبط
پیام بگذارید