حرکات لاغری شکم

توده های بد شکل بیرون زده از این طرف و آن طرف شلوارتان اعتماد به نفس شما را پایین آورده است؟ با تقویت عضلات تحتانی شکمی، آن ها را از بین ببرید.

واقعیت این است که ژنتیک بدن بیشتر افراد، به گونه ای است که اضافه وزن خود را ابتدا در شکم نشان می دهد که دلیل آن هورمون ها و نحوه ی ذخیره ی چربی در بدن است. این پنج حرکت، عضلات تحتانی شکمی را هدف قرار می دهند و آن ها را تقویت و جمع می کنند. همچون همه ی برنامه های تناسب اندام، برنامه ی غذایی در این مورد هم مهم است و خبر خوب این است که انجام این حرکات همراه با یک برنامه ی غذایی سالم، شکمی سفت و بدون چربی به شما خواهد داد.

نکته:برای انجام دو حرکت ابتدایی، باید کمر را تخت روی زمین نگه دارید. خم کردن کمر به آن آسیب می رساند و باعث می شود که عضلات تحتانی شکمی به اندازه ی کافی درگیر نشوند.

حرکت ۱

kop1

برای انجام حرکت قیچی، به پشت روی زمین دراز بکشید و دستان را کنار بدن روی زمین بگذارید. پا ها را صاف و کشیده به سمت بالا قرار دهید. پاها را به آرامی به صورت ضربدری قرار دهید و همزمان با انجام حرکت قیچی، تا زاویه 30 درجه ای با زمین پایین بیاورید. سپس همزمان با حرکت قیچی، پاها را به آرامی بالا بیاورید و به حالت اولیه بازگردید. این حرکت را 4 بار تکرار کنید.

حرکت ۲

kop2

به پشت روی زمین دراز بکشید و دست ها را کنار بدن روی زمین بگذارید و پاها را صاف و کشیده به طرف بالا قرار دهید و 90 درجه خم کنید. به طور متناوب، پای راست و چپ را پایین بیاورید و انگشتان پا را به زمین بزنید و این کار را تا 30 ثانیه ادامه دهید. سپس، انگشتان هر دو پا را 30 ثانیه روی زمین بگذارید. این حرکت را دو بار دیگر تکرار کنید.

حرکت ۳

kop3

این حرکت، یک نوع اصلاح شده از حرکت پل در یوگا است. به پشت دراز بکشید، زانو ها را خم و به اندازه ی عرض باسن باز کنید. پای راست را به بالا صاف کنید، باسن، مفصل ران و کمر را چند سانتی متر از زمین جدا کنید و سپس روی زمین بگذارید. این حرکت را 30 ثانیه ادامه دهید و بعد، پا ها را عوض کنید. حرکت را 3 بار دیگر تکرار کنید.

حرکت ۴

kop4

برای انجام درست این حرکت، باید کمی بیشتر تلاش کنید. به پشت دراز بکشید، پاها را صاف و کشیده روی زمین بگذارید و دستان را کشیده بالای سر قرار دهید. پا و دست ها را به آرامی به طرف سقف بالا بیاورید. این حرکت را باید آرام انجام دهید تا عضلات شکم کاملاً درگیر شوند. دست و پا ها را پایین بیاورید و حرکت را دو بار دیگر تکرار کنید.

موفق باشید پروبادی

مطالب مرتبط
پیام بگذارید