عواقب و خطرات کاهش وزن زیاد در بانوان

پایین آوردن بیش از حد درصد چربی در خانم ها و عواقب آن:

خانم ها در درجه اول می خواهند کاهش وزن داشته باشند، چربی های اضافه شان را آب کنند و در کل یک اندام زیبا داشته باشند. تا اینجای کار مشکلی نیست و خیلی هم کار خوبی است .
ولی به مرور زمان که به هدف اولیه خود می رسند و خودشان راضی اند. ینجا است که مشکلات کم کم شروع می شود
می پرسید چرا؟
پایین آوردن بیش از حد درصد چربی در خانم ها درصدی که سیکس پک نمایان شود، جدای این که بافت سینه شان را از بین می برد، باعث بی تعادلی هورمونی و نبود دوره قاعدگی می شود.

این مشکل زمانی تشدید می شود که درصد چربی بدن خانم ها به کمتر از (15) کاهش پیدا کند، البته هر شخص فیزیولوژی بدن منحصر به فرد خودش دارد. این مقدار کاهش درصد چربی بدن اگر با عوامل دیگری مانند کالری دریافتی کم و تمرین سنگین همراه باشد، به وسیله هیپوتالاموس مغز حس می شود.
سپس هیپوتالاموس تولید هورمونی (هورمون آزاد کننده گونادوتروپین) را که بر غده هیپوفیز عمل می کند، کاهش می دهد. این به نوبه خود تولید هورمون های مهمی را که بر تخمدان ها عمل می کنند کاهش می دهد و باعث می شود استروژن و پروژسترون کمتری تولید نماید و در نهایت این تولید کم استروژن و پروژسترون منجر به قطع دوره قاعدگی می شود.
همچنین مقادیر کم چربی بدن بر سوخت و ساز هورمون های جنسی تاثیر می گذارد و توان جنسی و قدرت باروری را کاهش می دهد. که این موضوع می تواند احتمال حاملگی در زنان را تا حد زیادی کاهش دهد.

و در آخر خانم هایی که این مشکلات را نمی دانستند احتمالا درصد چربی شان را بیش از حد پایین آورده و در حال حاضر پشیمان هستند، می توانند با مراجعه به متخصصین با اجرای دستور العمل ها مدون و علمی در قالب برنامه، تعادل هورمونی و قدرت باروری شان را به حالت طبیعی بازگردانند

 

مطالب مرتبط
پیام بگذارید