معرفی میوه های مفید برای بدنسازان

در این مطلب به معرفی میوه های می پردازیم که مصرف آنها برای پرورش اندام کارها و بدنسازان بسیار مفید و ضروری است …..

۱- موز

 

200873_176

موز از جمله پرکربوهیدرات ترین میوه ها به حساب می آیند،می توانید آن را همراه با صبحانه میل کنید تا به بازسازی ذخایر گلیکوژنی عضلات خود کمک کنید و به جریان تخریب عضلات خود توقف دهید.

یا اینکه می توانید یک عدد آن را همراه با پروتئین بعد از تمرین خود میکس کنید تا به بازسازی ذخایر انرژی عضلات کمک دهد.موز همچنین منبع بسیار خوبی از پتا سیم است ، الکترولیتی ضروری که برای انقباض درست عضلانی ضروری است.

۲- کیوی

Kiwi

 

از بدن سازان بپرسید کدام میوه حاوی بیشترین میزان ویتامین Cاست ، بخش عمده آنها می گویند پرتقال اما حقیقت این است که میزان ویتامین C موجود در کیوی بیشتر است و میتواند کمک کند تا چربی های اضافی بدن را بسوزانید . محققان از دانشگاه Mesaواقع در ایالت آریزونا یافته اند که کمبود ویتامین Cدر بدن می تواند چربی سوزی حین تمرین را خراب کند چون ویتامینC برای سنتز کارنتین (مولوکولی مورد نیاز برای اکسیداسیون صحیح اسیدهای چرب )ضروری است.

۳- سیب

eat-an-apple

مصرف روزانه یک عدد سیب شاید کمک کند شکم تان جلو نرود.تحقیقات مقدماتی حاکی از آن است که ترکیبی در سیب به نام Ursolic Acid وجود دارد که می تواند چربی سوزی را افزایش دهد و درعین حال به افزایش حجم عضلات اسکلتی بدن هم کمک کند. با ضریب گلیسمیک پائینی که دارد برای مصرف قبل از تمرین ایده آل است.سعی کنید نوع ارگانیک آن را تهیه و مصرف کنید.

۴- آووکادو

avocados1-300x224

 

این میوه ( بله میوه است ) سرشار از فیبر رژیمی است (در هر عدد این میوه حدود ۱۳ گرم فیبر وجود دارد).بدنسازان در یک رژیم پر پروتئینی ممکن است از لحاظ محتوای فیبر کم بیاورند اما مصرف این میوه می تواند کمک کند افزایش انسولین کم شود و ذخیره شدن چربی ها به تبع آن کم شود. اضافه کردن فیبر می تواند کلیدی باشد برای کنترل انسولین . آووکادو همجنین منبع خوبی از چربی های غیر اشباعی تکی است که برای سلامتی قلب مفید هستند.می توانید برش های آن را به سالاد شبانه خود اضافه کنید

۵- هندوانهWatermelon-300x197

 

 

این میوه سر حال کننده منبعی خوبی از سیترولین ودیگر آمینواسید های مرتبط با تولید No (اکسید نیتریک )در بدن است.بدن سازان دنبال N0 هستند چون باعث بهبودی جریان خون در عضلات شان می شود واجازه می دهد که مواد غذایی و عوامل آنابولیک وریکاوری کننده بیشتر به عضلات برسند. تحقیقات نشان می دهد که سیترولین می تواند گشاد کننده و ریلکس کننده عروق باشد.

مطالب مرتبط
پیام بگذارید