نقش اسفناج در کاهش وزن

امروزه چاقی یکی از مسائلی است که برای درمان آن راهکارهای زیادی پیشنهاد می شود اما باید بدانید هر روش لاغری و تناسب اندام که شاید در ابتدا خوب به نظر برسد بهترین روش نیست چرا که برای رسیدن به تناسب اندام ، درمان چاقی و کاهش وزن صحیح قدم اول اصلاح برنامه غذایی و کاهش اشتها می باشد .

هر روشی که بدون این قدم آغاز شود کوتاه مدت بوده و به زودی وزن اولیه باز می گردد . در مورد اصلاح رژیم غذایی نمی گوئیم مواد غذایی را از برنامه غذایی حذف کنید اما می بایست میزان مصرف کالری از مواد غذایی مختلف را کاهش دهید . اما درموردکاهش اشتها ، مسلماً به راحتی نمی توان اشتها را کاهش داد چرا که معده با مصرف مواد غذایی زیاد در مدت زمان طولانی به محض خالی شدن سریعاً دستور گرسنگی صادر می کند و فرد مجبور است برای رفع گرسنگی غذا میل کند تنها یک راهکار برای کاهش اشتها وجود دارد و ان هم استفاده از موادغذایی می باشد که اشتها را کاهش دهند .

طی تحقیقات و بررسی های محققان سوئدی مشخص شد اسفناج حاوی ترکیباتی به نام تیلاکوئیدها می باشد که این ماده فقط در غشای برگ های سبز وجود دارد . ترکیبات تیلاکوئید موجب کندی هضم لیپید ها شده و روده ها را به کار می گیرد و همین مسئله هم موجب افزایش هرچه بیشتر هورمون های سیری در فرد می شود . در نتیجه می توانید با خوردن اسفناج احساس گرسنگی و میل به پرخوری را کاهش دهید . پس از اصلاح رژیم غذایی و استفاده از مواد ضداشتها انجام ورزش نیز به رسیدن به تناسب اندام کمک فراوانی می کند .

 

مطالب مرتبط
پیام بگذارید