چرا در تمرینات کم انرژی هستیم؟

علت های سطح انرژی پایین در تمرینات

اگر در حین تمرینات انرژی شما کم است و اصطلاحا زود خالی می کنید این کاهش سطح انرژی می تواند به دلیل یکی از موارد زیر باشد

۱)بدخوابی و استرس مداوم

روزهای پراسترس و بدخوابی‌های شبانه دست به دست هم داده و هردوی این عوامل می‌توانند تمرینات شما را تحت تأثیر قرار دهند. وقتی کسی در اواسط تمرین با کمبود انرژی مواجه می‌شود، اولین چیزی که باید آن را مورد بررسی قرار داد، شیوه زندگی او در عرض چند هفته گذشته است. آیا خواب خوبی داشته است و مراقب سلامتی‌اش بوده است؟

تصویر مرتبط

۲)آسم و آلرژی

آسم و آلرژی (آسم ورزشی یا هر نوع دیگر) می‌تواند موجب مشکلات تنفسی حین ورزش شود. اگر حین ورزش یا فوراً بعد از سرد کردن بدن با سرفه، خس‌خس سینه، احساس فشار در سینه یا تنگی نفس مواجه می‌شوید، حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

نتیجه تصویری برای ‪allergy‬‏

۳)افت PH خون

هر چه طولانی‌تر و شدیدتر ورزش را ادامه دهید، یون‌های هیدروژن بیشتری در سیستم شما تولید می‌گردد.
در نتیجه، میزان pH بدنتان افت کرده و بیشتر اسیدی می‌شود. خوشبختانه، هر چه در  تمرینات جا افتاده ‌تر و تواناتر شوید، بدنتان هم این یون‌های هیدروژن را بهتر دفع می‌نماید. پس ادامه دهید!

نتیجه تصویری برای ‪blood ph‬‏

۴)سرعت و شدت زیاد در تمرین

در هفته، دست‌کم ۲ روز کامل به خودتان استراحت دهید و گاهی هم تمرینات سبک‌ تری انجام دهید. یک اصل خوب این است که بیشتر از ۲ تمرین سخت را پشت سرهم انجام ندهید.

نتیجه تصویری برای ‪bodybuilding tired‬‏

۵)کم خونی

این حالتی است که خون شما سلول‌های حامل اکسیژن بسیار کمی دارد که در نهایت باعث می‌شود دریافت اکسیژن سلول‌ هایتان محدود شود. وقتی سلول‌ها اکسیژن کافی نداشته باشند، نمی‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند. پایین بودن مقدارآهن، که می‌تواند برای خانم هایی که گوشت قرمز و فرآورده‌های حیوانی را حذف می‌کنند یا عادات ماهیانه شدیدی دارند روی دهد، در بیشتر موارد منجر به کم‌خونی می‌شود.

تصویر مرتبط

۶)کم آبی

برای این‌که مطمئن شوید حین تمرین بدنتان به اندازه کافی ذخیره آب دارد، پیش و پس از هر جلسه، خودتان را وزن کنید. اگر بیشتر از ۲ درصد وزن بدنتان را از دست داده‌اید، پس لازم است بیشتر آب بنوشید.

تصویر مرتبط

۷)مشکلات تیروئیدی

عملکرد ضعیف تیروئید در هر زمانی می‌تواند انرژی‌تان را تحلیل کند، اما اگر اغلب حین ورزش احساس خستگی می‌کنید و دلیل دیگری برایش ندارید، خوب است که با پزشک در این مورد صحبت کنید تا این احتمال را بررسی کند.
در میان خانم ها این مشکل بسیار شایع است (یک هشتم خانم‌ها به نوعی با مشکلات تیروئیدی درگیر هستند) اما حدود ۶۰ درصد از مبتلایان، از وجود این مشکل در بدنشان بی‌اطلاع هستند چون علائم را جدی نمی‌گیرند.

تصویر مرتبط

۸)عدم دریافت کربوهیدرات کافی

این مشکل بزرگی برای خانمهایی است که برای کاهش وزن تلاش می‌کنند. با این‌که باید بیشتر از کالری دریافتی بدنتان بسوزانید تا چربی‌هایتان آب شود اما باید کالری کافی از کربوهیدرات‌ها نیز دریافت نمایید تا برای ورزش و تمرین سوخت و انرژی داشته باشید. بیشتر خانم‌ها روزانه به ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری نیاز دارند تا میزان انرژی‌شان متعادل باشد.

نتیجه تصویری برای ‪carbohydrate‬‏

۹)کمبود گلیکوژن

گلیکوژن، ذخیره کربوهیدرات بدن است و در عضلات و کبد موجود است. گلیکوژن موجود در عضلاتتان، منبع انرژی بدنتان می‌باشد. قبل از تمرین یک وعده حاوی کربوهیدرات میل کنید.

نتیجه تصویری برای ‪glycogen‬‏

۱۰)نداشتن برنامه غذایی مناسب

مصرف غذا با فاصله کمی از جلسه تمرینی یک اشتباه بزرگ است. سعی کنید حد اقل ۲ تا ۳ ساعت قبل از تمرین غذا چیزی میل نکنید. آب میوه تا یک ساعت قبل تمرین مجاز است.

نتیجه تصویری برای ‪bodybuilder diet‬‏

مطالب مرتبط
نمایش نظرات (1)