چربی های خود را نابود کنید

بدن انسان معمولا با خوردن کالری اضافی و مواد غذایی فاقد ارزش و دارای چربی بالا و …. دچار تجمع چربی در ناجیه شکم ران وباسن و…. می شود.چربی سوزی زمانی رخ می دهد که مواد غذایی ناسالم مانند فروکتوز زیادی، چربی های ترانس و غلات بدون سبوس را در برنامه غذایی مان کم و یا حذف کنیم. تغذیه سالم و انجام تمرینات مناسب در دراز مدت باعث از بین بردن چربی های زاید بدن می شود. اما اگر هر دو کار را انجام می دهید، اما به نظر می رسد دیگر حتی یک سانتی متر هم از سایزتان کم نمی شود باید به مدت دو یا سه هفته از این غذاهای چربی سوز در برنامه غذایی تان استفاده کنید. به این ترتیب نه تنها انرژی بیشتری برای تمرینات تان پیدا می کنید، بلکه پس از مدت کوتاهی کاهش سایز بدن و از بین رفتن چربی های اضافه را حس خواهید کرد.

امگا ۳ و CLA
اگر به دنبال چربی سوزی هستید، اسید چرب امگا ۳ ماهی و اسید لینولئیک ترکیبی (CLA) گزینه های مناسبی هستند. غشا سلولی که سلول های بدن را احاطه کرده مشخص کننده حساسیت و گیرندگی سلول ها نسبت به انسولین است. استرس بالا، کم آبی و مصرف روغن های ترانس موجود در غذاهای آماده و فراوری شده باعث کاهش ارتباط سلولی می شود. این دو ماده باعث می شوند حساسیت غشا سلولی به انسلوین افزایش پیدا کند. افزایش حساسیت به انسولین باعث ثابت نگه داشتن سطح این هورمون در بدن می شود که اولین گام برای چربی سوزی است.
توصیه:
یک تکه ماهی سالمون کبابی به همراه سبزیجات و زنجبیل
یک عدد تخم مرغ با قارچ و پنیر
یک فنجان ماست چرب با ۶ عدد گردو

کارنیتین و گلوتامین
ریزمغذی های موجود در گوشت قرمز هم می توانند چربی سوزی کنند. کارنیتین و گلوتامین هر دو برای کاهش وزن عالی هستند. اگر از این دو ماده در زمان مناسب استفاده شود،علاوه بر کمک به فرایند چربی سوزی، سطح انرژی و در نتیجه دشواری تمرینات تان را افزایش می دهند. کارنیتین با انتقال چربی ها به داخل سلول برای استفاده به عنوان منبع سوخت به کاهش چربی های زاید بدن کمک می کند. طبق تحقیقات انجام شده مصرف کارنیتین به مدت دو هفته تاثیر فوق العاده ای بر افزایش انرژی و سوخت و ساز چربی ها دارد و اگر همراه با امگا ۳ مصرف شود مستقیما وارد سلول های عضلانی می شود.
گلوتامین یک اسید آمینه ضروری است، زیرا بدن ما قادر به ساخت آن نیست و اگر به میزان مناسب مصرف شود باعث افزایش هورمون رشد می شود که به نوبه خود برای چربی سوزی لازم است. گلوتامین همچنین آنتی اکسیدان های طبیعی بدن را افزایش داده، روند ریکاوری عضلات را تسریع کرده و متابولیسم بدن را بالا می برد.
اگر نمی توانید این اسید آمینه را از منابع غذایی تامین کنید، حتما از مکمل های ورزشی حاوی گلوتامین استفاده نمایید.
توصه ها:
گوشت قرمز کبابی به همراه سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و سایر کلم ها
گوشت گوساله همراه توفو و سبزیجات
سالاد لوبیا، اسفناج، جعفری، روغن زیتون و سرکه بالزامیک

فلفل دلمه ای قرمز و زنجبیل
این دو را می توانید همراه هم یا جداگانه مصرف کنید. هر دو این ها دمای بدن را بالا می برند و موجب افزایش سوخت و ساز می شوند. فلفل دلمه ای قرمز حاوی ماده ای به نام کپسایسین است که اشتها را کنترل می کند. در یک تحقیق با افزودن یک گرم فلفل قرمز به آب گوجه فرنگی و مصرف‌ آن پیش از یک وعده غذایی مشخص شد افراد تا حد زیادی اشتهای خود را به غذا از دست دادند.
زنجبیل هم با طعم بخشی به غذا، همین فرایند را در بدن ایجاد می کند. افزودن این ماده به آب سبزیجات به همراه آب لیمو علاوه بر کمک به چربی سوزی، باعث سم زدایی از کبد نیز می شود.
توصیه ها:
دو قاشق غذاخوری فلفل دلمه ای خرد شده، چند برگ نعناع، زنجبیل، خیار و آب لیمو را در ۲۰۰ گرم آب بریزید و یک نوشیدنی چربی سوز بسازید.

انار
انار حاوی دو آنتی اکسیدان بسیار کمیاب به نام های تانیک اسید و الاژیک است. این دو ترکیب مانع جذب چربی شده و برای سلامت قلب و عروق بسیار مفیدند. تحقیقات نشان می دهد که این دو ماده مانع تجمع کلسترول در عروق خونی می شوند. در صورت بالا بودن کلسترول خون که به دلیل عادات غذایی ناسالم، این روزها بسیار شایع است، کاهش چربی های ناحیه شکمی بسیار دشوار می شود.
توصیه ها:
نصف فنجان انار دانه شده
انار به همراه پنیر کاتیج و کمی ذرت شیرین
انار و ماست یخ زده

دقت داشته باشید این چهار ماده غذایی به چربی سوزی در بدن سرعت می بخشند، اما مانع پرخوری و عادت اشتباه غذایی تان نمی شوند. در صورت رعایت رژیم غذایی سالم، این مواد چربی سوز به سه روش باعث افزایش چربی سوزی در بدن تان می شوند:

مکانیسم اول:
کاهش طبیعی اشتها
برخی از مواد غذایی قابلیت کاهش ترشح هورمون هایی که در ایجاد گرسنگی موثرند را دارند. هورمون هایی مانند دوپامین، گرلین و HTP- 5 در مقادیر کم، مانع ارسال سیگنال های گرسنگی به مغز می شوند.

مکانیسم دوم:
کاهش جذب چربی ها
آنزیم لیپاز وظیفه تجزیه چربی های مصرفی را دارد. ممانعت از عملکرد این آنزیم مانع جذب چربی ها می شود. برخی از مواد غذایی چربی سوز چنین عملکردی در بدن انسان دارند.

مکانیسم سوم:
افزایش متابولیسم
متابولیسم به زبان ساده میزان سوخت و ساز کالری ها در بدن است. برخی از مواد غذایی با بالا بردن متابولیسم، به کالری سوزی بیشتر کمک می کنند و همین مانع ذخیره شدن چربی ها در بدن می شود.

موفق باشید پروبادی

مطالب مرتبط
نمایش نظرات (1)