چهار نکته طلایی لاغری

در این مطلب برای تمامی فیتنس کاران و ورزشکاران عزیزی که قصد لاغر شدن را دارند نکات طلایی را بازگو خواهیم کرد که می تواند کمک بسیار بزرگی در این راه برای دوستان عزیز باشد ….

توصیه اول: کاهش کالری

برای کاهش وزن شما به کاهش کالری دریافتی از مواد غذایی نیاز دارید. وقتی کالری دریافتی را کاهش دهید در شرایطی که بدن نیاز به مصرف انرژی داشته باشد اما نتواند این نیاز را از کالری دریافت شده از مواد غذایی تأمین کند، سراغ ذخایر بدن می‌رود.
برای این کار شما باید به مرور از طریق مواد غذایی که مصرف می‌کنید، ۵۰۰ کالری کمتر دریافت کنید. مثلاً با کاهش حجم مواد غذایی، یا استفاده از بشقاب‌های کوچک، یا حتی می توانید قبل از وعده غذایی یک سیب میل کنید، با این کار ۱۹۰ کالری کمتر دریافت می‌کنید. همچنین مصرف مواد غذایی فرآوری شده، فست‌فودها، سرخ کردنی‌ها و کلاً مواد غذایی که ارزش تغذیه‌ای ندارند مانند تنقلات و شیرینی را حذف کنید.

توصیه دوم: آب بنوشید
آب بنوشید! خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد که برای کاهش وزن و یا کنترل وزن آب بنوشید، اما واقعاً یکی از گزینه‌های پیشنهادی و در دسترس برای اینکه بدون رژیم لاغر شوید، همان آب است. مصرف آب باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و این به معنی کالری سوزی بیشتر است. سعی کنید حداقل روزانه ۸ لیوان آب میل کنید، البته اگر وزن‌تان بالا است، می‌توانید قبل از هر وعده غذایی آب میل کنید چرا که نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب قبل از هر ۳ وعده غذایی باعث کاهش یک کیلو ۳۰۰ گرم وزن در حدود ۱۲ هفته می‌شود.

توصیه سوم: سالم غذا بخورید
ما معتقدیم سالم غذا خوردن، یعنی پیروی از رژیم غذایی سالم بهتر از رژیم گرفتن‌های طاقت فرسا است. سعی کنید مصرف حبوبات را بالا ببرید و از مصرف مواد غذایی فرآوری شده خودداری کنید. تا می‌توانید میوه و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی‌تان داشت باشید.
در انتخاب لبنیات، بدون چربی را انتخاب کنید و همچنین مصرف گوشت را محدود کنید. نکته مهم دیگر اینکه مصرف چربی را حذف کنید و بیشتر از چربی‌های سالم استفاده کنید، به نحوی که ۳۰ درصد از کالری مصرفی شما را به خود اختصاص دهد. غذاهایی با چربی سالم را انتخاب و مواد غذایی با چربی اشباع بالا را محدود کنید، همچنین از مصرف غذاهای با چربی ترانس جلوگیری کنید. روغن گیاهان، آجیل و ماهی، سالم ترین منابع هستند.

توصیه چهارم: ورزش کنید
ورزش یکی از بهترین گزینه‌ها برای برخورداری از سلامت جسمی، طول عمر و داشتن وزن ایده‌آل است. لازم نیست به خودتان سخت بگیرید و فعالیت‌های ورزشی سنگینی انجام دهید، می توانید پیاده روی کنید، بدوید، طناب بزنید یا حتی برقصید! حتماً بعد از هر وعده غذایی ۱۰۰ قدم یا ۱۰ دقیقه پیاده روی به صورت قدم زدن در برنامه داشته باشید، می‌توانید اوقات فراغت‌تان را با فعالیت‌های ورزشی مورد علاقه مانند بسکتبال، شنا و یا هر فعالیت دیگری که دوست دارید پُر کنید.

اما اگر می‌خواهید بهتر و با هدف ورزش کنید، حداقل ۱۵۰ دقیقه در طول هفته ورزش کنید، البته ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، هم فعالیت هوازی داشته باشید، مانند دویدن و طناب زدن و هم تمرینات بدنسازی انجام دهید، به این صورت شما هم کالری بیشتری مصرف می‌کنید و هم اینکه تناسب اندام نیز خواهید داشت.
توصیه پنجم: کربوهیدرات پیچیده بخورید
بسیاری از کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، کربوهیدرات‌ها را محدود می‌کند، در حالی که کربوهیدرات یا همان قند، اولین گزینه برای تأمین انرژی بدن و حتی مغز است. به جای استفاده از کربوهیدرات ساده، از کربوهیدرات پیچیده استفاده کنید، چون نوع ساده شرایط افزایش وزن بیشتری دارند

موفق باشید

مطالب مرتبط
پیام بگذارید