۶ بهانه ای که مربی بدنسازیتان از شنیدن آنها خسته شده

شما یک هفته طولانی داشتید کارتان زیاد بوده، نتوانستید بچه هایتان را در تمام هفته از خانه بیرون ببرید، با افراد فامیل نیز جر و بحث کرده اید. با تمام این اوصاف احتمالا نمی توان از شما انتظار داشت که برای تمرین شخصی یا یوگا وقت بگذارید. بنظرتان آشناست؟ بله، مربی تناسب اندام شما تمام این بهانه ها را قبلا شنیده است.

در واقع مربی شما هر بهانه ای که فکرش را بکنید، در مورد از دست دادن یک کلاس یا جلسه تمرینی از شاگردانش شنیده است سگ، لباس باشگاهم را خورد بهانه بسیار متداولی است و آنها بسیار شک برانگیز هستند. در اینجا ۶ مورد از متداول ترین بهانه هایی که مربیان تناسب اندام می گویند از شنیدنشان خسته شده اند را بیان می کنیم.

من وقت کافی ندارم

پت دیویدسون، مدیر روش شناسی تمرینی در باشگاه Peak Performance در شهر نیویورک، بهانه کمبود وقت را زیاد از شاگردانش می شنود و فکر می کند که همه چیز به الویتهای شما بر می گردد. او گفت «همه ما یک سلسله مراتب از چیزهایی که در زندگی مان مهم هستند، ایجاد می کنیم و برای کسانی که دائماً همان بهانه ها را در مورد وقت نداشتن برای ورزش کردن می آورند، روشن است که عوامل دیگری غیر از ورزش در لیست الویت های آن شخص، جایگاه بالاتری دارند. اما شما فقط یک بدن در زندگی دارید و نمی توانید آن را مانند ماشین تان عوض کنید.»

حوصله ندارم دوباره دوش بگیرم

جسیکا متیوز، کارشناس سلامت و تناسب اندام، این بهانه را اغلب از شاگردان خانم می شنود. اگرچه او درک می کند که آنها از کجا می آیند اما فکر می کند که این، یک روش آسان برای اجتناب از این مشکل است. او گفت:من می دانم که دوش گرفتن می تواند گاهی اوقات دشوار باشد اما تعجب می کنم وقتی یکی از شاگردانم می گوید که چون حوصله دوباره دوش گرفتن را نداشته، ورزش نکرده است. اگر ایده دوش گرفتن های متعدد در یک روز، یک عامل بازدارنده بزرگ برای فرد است، من اغلب توصیه می کنم که یکی از این دو کار را انجام دهید «در اول صبح ورزش کنید تا بتوانید قبل از آنکه بقیه روزتان شروع شود، عرق کنید و دوش بگیرید یا در اواخر شب ورزش کنید تا بتوانید مدت کوتاهی قبل از خواب، دوش بگیرید.»

برت هوبل مربی مشهور، چنین بهانه های مشابهی را شنیده است «از جمله یک بهانه واقعا دراماتیک. من همیشه شاگردی را به یاد می آورم که با آرایش کامل مو و صورت به باشگاه آمد و در وسط جلسه، دست از تمرین کشید. هنگامیکه از او پرسیدم موضوع چیست، او گفت: شما می خواهید عرقم را در بیاورید و موهایم را خراب کنید!» پس از آن، او درسش را گرفت «حالا وقتی خانمی با موی سشوار کشیده وارد می شود، از او می پرسم آیا آماده است موهایش را در پشت سرش ببنند و تمرین را شروع کند!»

من به استراحت نیاز داشتم

استراحت بجای تمرین؟ این، بهانه رایجی است اما چندان خوب نیست. تریسی میشل، مربی تناسب اندام می گوید «یکی از شاگردانم به من گفت که دلیلش برای تمرین نکردن، این بود که مادر شوهرش به شهرشان آمده بود و او شب قبل، حسابی خسته شده است. من به او توصیه کردم دفعه بعدی که چنین مهمانی دارد، باید ساکش را زودتر ببندد، سر تمرینش بیاید تا برای سر و کله زدن با او در تمام روز، آمادگی بیشتری داشته باشد.»

من به اندازه کافی منعطف نیستم

النا پروئر، مربی یوگا دائما این بهانه را می شنود «من برای انجام یوگا ، به اندازه کافی انعطاف پذیر نیستم» او می گوید «ما به کلاس یوگا می آییم تا انعطاف پذیر شویم، الویت هایمان را تغییر دهیم و تکنیک هایمان برای بدن و حرکت را توسعه دهیم.» بطور مشابه، تارا استایلز، بنیانگذار Strala Yoga گفت مردم به او می گویند نمی توانند به یوگا بروند، چون نمی توانند انگشتان پاهایشان را لمس کنند. او می گوید: «زانوهایتان را خم کنید» جالب ترین جمله ای است که وقتی کسی اعلام می کند نمی تواند انگشتان پایش را لمس کند، می توانید به او بگویید.

این کار در واقع برای نرم کردن زانوهایتان در هنگامیکه در یک کلاس یا یک روال تمرینی در خانه حرکت می کنید، موثر است. زانوهای روان، در بدن فضا ایجاد می کنند و به آرام کردن ذهن نیز کمک می کنند. آنها برای بهبود دامنه حرکتی سالم نیز عالی هستند.

من، ژن های بدی دارم

ژن های بد؟ ناتالی جیل، مربی تناسب اندام، این بهانه را قبلا شنیده است. او می گوید «بنظر می رسد همیشه بهانه ای در مورد ژنتیک وجود دارد. شما همیشه می توانید نسبت به جایی که در آن قرار دارید، پیشرفت کنید و به یک نسخه بهتر از خودتان تبدیل شوید، البته این کار ممکن است برای برخی راحت تر باشد و برای بقیه، زمان بیشتری طول بکشد. می تواند برای بعضی افراد، بیشتر چالش برانگیز باشد و برای بقیه، کمتر.»

من نمی دانستم چگونه آن را انجام دهم

پس مربی تان به شما طرز انجام چند تمرین را نشان داد اما شما فراموش کردید چطور آنها را انجام دهید! به گفته بن گرینفیلد، مربی تناسب اندام، شما تنها کسی نیستید که دچار این مشکل می شود. گرینفیلد می گوید «می خواهم رازی را به شما بگویم: دومین موتور بزرگ جستجو در جهان یوتیوب با جزئیات زیاد به شما نشان می دهد که دقیقا چگونه هر تمرین موجود روی کره زمین را انجام دهید.

ببینید و یاد بگیرید. مسلما برخی هک ها وجود دارند که بعضی تمرینات را بطور نادرست نشان می دهد اما من تخمین می زنم حدود ۸۰ درصد از سوالاتی که شخصا در مورد چگونگی انجام دادن درست تمرین دریافت می کنم، می توانند با یک جستجوی ساده در یوتیوب برطرف شوند.»

مطالب مرتبط
پیام بگذارید