۹ مورد از فواید خوردن صبحانه

بسیاری  اعتقاد دارند که صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی در روز است. زمانی که شما خوابید، بدن شما مشغول هضم کردن شام دیشب است، پس اولین چیزی بدنتان صبح‌ها به آن احتیاج دارد سوخت بیشتر است! اما در این نوشته دلایل دیگری را برایتان می آوریم تا متوجه شوید که چرا ما اصرار دارید صبحانه باید به یک آیتم همیشگی در صبح‌های شما تبدیل شود.

1-سوخت و ساز بهتر

خوردن یک صبحانه‌ی سالم می‌تواند به سوخت ساز بدن شما سرعت بدهد! غذای صبح، مانند یک علامت برای مغذ شما می‌ماند که برای شروع به کارش احتیاج دارد. پس یک صبحانه متعادل چیزی است که برای شروع یک صبح پر انرژی به آن نیاز دارید.

2-شما را از پرخوری باز می‌دارد

اگر شما صبحانه را نادیده بگیرید، هنگام ناهار آنقدر گشنه خواهید بود و اشتهایتان زیاد شده است که تمایل بسیار زیادی به غذاهای حجیم و چرب و چیلی پیدا خواهید کرد. حتی اگر قادر باشید که آن وضعیت را تا شام به تأخیر بیندازید، تمام شب را به هله هوله خوردن سپری خواهید کرد. با این وضعیت، آشکارا به وزن شما افزوده خواهد شد.

3-نیروی پایه‌ای بدن شما فراهم می‌شود

اگر صبحانه‌ی خود را به اشتباه انتخاب کنید یا اینکه کلاً آنرا نادیده بگیرید، بدنتان نخواهد توانست تا مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز روزانه‌اش را تأمین کند. این اتفاق خیلی آرام و بی سر صدا رخ می‌دهد، اما قطعاً تأثیر پر ضرری بر روی سلامتی شما خواهد داشت.

4-در وسط روز انرژی کم نخواهید آورد

زمانی که شما روزتان را بدون هیچ صبحانه ای آغاز می‌کنید، ظهر احساس می‌کنید که قدرت بدنتان خالی شده است. بدون صبحانه انرژی مورد نیاز برای انجام کارهای صبحتان را پیدا نخواهید کرد.

5-روحتان را آزرده نمی‌کنید

از آنجایی که بدن شما از احساس گرسنگی خوشش نمی‌آید، شما تمام طول روز تحت تأثیر ذهنی این حس خود خواهید بود. یک صبحانه خوب و مقوی، به شما کمک خواهد کرد که چه در محل کار و چه در منزل، آدم بهتری باشید!

6-خلق و خویتان را تغییر می‌دهد

یک صبحانه‌ی سالم و کامل از آنجایی که تا زمان ناهار، سطح قند خونتان را تنظیم نگاه می‌دارد، برای خلق و خوی شما معجزه می‌کند!

7-بر روی حافظه‌ی شما تأثیر می‌گذارد

مطالعات نشان داده است که آن دسته از افرادی که صبحانه می‌خورند، از حافظه‌ی کوتاه مدت بهتری نسبت به کسانی که صبحانه را نادیده می‌گیرند بهره می‌برند.

8-تأثیر منفی بر غلظت خون

زمانی که به بدن شما برای مدتی طولانی غذا نرسد، مغذ شما بر روی ذخیره‌ی انرژی متمرکز می‌شود. همین امر موجب کاهش غلظت خون شما می‌شود. سردرد و احساس گرسنگی، با پرت کردن تمرکزتان از چیزهای مهم، به مشکلات شما خواهند افزود.

9-مسائل مربوط به سلامتی

با توجه به مطالعات اخیر، اگر شما مدام صبحانه‌ی خود را نادیده بگیرید، به احتمال زیاد کلسترول، LDL و سطح انسولینتان افزایش پیدا خواهد کرد. که این اتفاق در دراز مدت شما را به تعدادی از بیماری‌های قلبی و دیابتی گرفتار خواهد کرد.

امیدواریم به اندازه‌ی کافی دلایل خوبی برایتان آورده باشیم تا دیگر صبحانه را دست کم نگيريد.

مطالب مرتبط
پیام بگذارید