ال کارنیتین چیست + توضیح مزایا

ال‌ کارنیتین به عنوان واحد‌های سازنده پروتئین‌ها در بدن به طور طبیعی وجود دارد.از این مکمل در ورزش‌های گوناگون برای افزایش عملکرد ورزشی برای مدت‌های زیادی استفاده میشود.


در زیر ۳ مورد از مزایای خاص این مکمل در جهت سرعت بخشیدن به فرایند چربی‌ سوزی برای شما بیان خواهیم کرد :
۱-ال‌ کارنیتین در انتقال اسید‌های چرب از جریان خون به داخل میتوکندری نقش موثری دارد.به عبارت ساده تر ال‌ کارنیتین میتواند به طور کارامد تری باعث چربی‌ سوزی شود.
۲-در دوره کات به دلیل کمبود دریافت کالری احساس خستگی‌ امری رایج می‌باشد.ال‌ کارنیتین با کاهش اثر اسید لاکتیک باعث افزایش استقامت عضلانی میشود.اسید لاکتیک باعث ایجاد خستگی‌ در عضلات است.
۳-انجام تمرینات پر فشار باعث تولید محصولات زائد در بدن میشود.ال‌ کارنیتین باعث کاهش این محصولات زائد شده و اجازه خواهد داد تا شما با نهایت توان تمرین کنید و ریکاوری بهتری را نیز داشته باشید.
تاثیرات جانبی : اگرچه تاثیرات جانبی ال‌ کارنیتین بسیار محدود گزارش شده است اما این مکمل میتواند باعث ناراحتی‌ معده، اسهال و حتی استفراغ شود.
نحوه مصرف : اگرچه میزان ۱ گرم از ال‌ کارنیتین در روز کافی‌ به نظر می‌رسد اما مصرف ۲ گرم از آن در دوره کات میتواند شما را زودتر به نتایج دلخواه برساند.بهترین حالت استفاده ال‌ کارنیتین استفاده آن همراه کربوهیدرات می‌باشد.زیرا افزایش سطح انسولین باعث میشود تا ال‌ کارنیتین آسانتر و سریعتر جذب عضلات شوند.

مطالب مرتبط
پیام بگذارید