بخورید و کالری بسوزانید!

خوراکی‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید هر روز برای سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن از آن‌ها استفاده کنید. خبر خوب این است که این خوراکی‌ها فوق‌العاده خوش مزه‌اند و به خواص درمانی خود می‌بالند. سعی کنید چند تا از این خوراکی‌ها را به رژیم غذایی روزانه با هفتگی خود اضافه کنید و ورزش و تمرین مرتب را نیز فراموش نکنید. با این روش، شما کالری بسیار بیشتری نسبت به حالت معمول خواهید سوزاند و سالم‌تر خواهید بود. در این مقاله به ۱۰ خوراکی برای سوزاندن کالری بیشتر خواهیم پرداخت.

گریپ فروت

گریپ‌فروت سوخت و ساز بدنتان را تسریع و به سوزاندن کالری بیشتر کمک می‌کند. این میوه به شما کمک می‌کند حتی با کالری کم‌تر احساس سرزندگی و سرعت بیشتری بکنید. علاوه بر این، گریپ‌فروت منبعی غنی از فیبر است که به تثبیت سطح گلوکز خون کمک می‌کند. شما می‌توانید گریپ‌فروت را به سالاد میوه خود اضافه کنید یا آب گریپ‌فروت را به تنهایی میل کنید.

 کرفس

راز کرفس خیلی ساده است : شامل کالری کم‌تری است و به شما کمک می‌کند بیشتر از غذایی که می‌خورید کالری بسوزانید. کرفس بیشتر شامل آب است و به همین دلیل به عنوان بخشی از یک رژیم متعادل، مناسب است. فقط برای رژیم ، کرفس مناسب نیست زیرا در این صورت بدن شما نمی‌تواند مواد مغذی و معدنی لازم را بدست آورد. بنابراین بهترین توصیه این است که آن را با برخی دیگر از خوراکی‌ها یا غذاها مصرف کنید.

 غلات سبوس دار

مطالعات نشان داده است که غلات سبوس دار سالم‌تر از غلات خالص یا تصفیه شده است. خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد. این نوع از غلات می‌تواند انتخابی مناسب به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما باشد زیرا بدن برای هضم آن به زمان بیشتری نیاز دارد و بدین ترتیب برای مدتی طولانی احساس گرسنگی نخواهید کرد. غلات سبوس دار منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و کربوهیدرات‌هاست اما چربی کمی دارند

چای سبز

اگر شما هنوز پی به این نکته نبرده‌اید که چای سبز تقویت کننده ای عالی برای سیستم سوخت و ساز بدن شماست، الآن زمانی عالی برای این کار است. این نوشیدنی عجیب و گرم آسیایی امری عادی و معمول در زندگی روزانه ماست اما نمی‌توانیم خواص درمانی و مفید آن را فراموش کنیم. از آنجا که چای سبز منبعی غنی از آنتی اکسیدان هاست، سوخت و ساز بدن را تقویت کرده و به کاهش وزن کمک می‌کند، فوق‌العاده است، نه؟ خیلی ساده است. از یک فنجان چای سبز معطر لذت ببرید و به بدنتان لطف و مرحمتی بزرگ کنید.

 امگا ۳

از لحاظ علمی ثابت شده است که امگا ۳ به عنوان تنظیم کننده سیستم سوخت و ساز بدن عمل می‌کند. امگا ۳ یک اسید چرب است و بر روی سطح هورمون لپتین که کنترل کننده سرعت سوختن چربی‌هاست تأثیر می‌گذارد. از آنجا که بدن مان امگا ۳ تولید نمی‌کند، تنها راه برای تأمین آن خوردن ماهی (ماهی تن، شاه ماهی، قزل آلا در وهله‌ی اول) یا استفاده از مواد افزودنی خاص یا مکمل‌های امگا ۳ است.

 قهوه

فکر می‌کنم هیچ کس نتواند زندگی‌اش را بدون یک فنجان قهوه خوش مزه برای بیدار شدن و شروع یک صبح شاد و عالی تصور کند. همه ما می‌دانیم که این مطلب به دلیل کافئین موجود در آن است که به ما کمک می‌کند احساس هشیاری و سرزنده بودن کنیم. زمانی که مقداری کافئین وارد سیستم بدن مان شود، سرعت قلب مان افزایش پیدا می‌کند، خون مان اکسیژن بیشتری جذب می‌کند و کالری بیشتری می‌سوزانیم. متأسفانه، تأثیر آن با انواع مختلف خامه و شکری که به فنجانمان اضافه می‌کنیم از بین می‌رود. به جایگزین بهتری برای آن‌ها فکر کنید، به عنوان مثال می‌توانید به جای خامه یا شکر از دارچین استفاده کنید.

 آواکادو

آواکادو سوزاننده چربی سه‌گانه است. شامل چربی اشباع نشده است که به سوخت و ساز بدن سرعت بخشیده و قسمت تولید انرژی سلول‌ها را از گزند آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. آواکادو خواص درمانی شگفت انگیزی دارد. سطح کلسترول را کاهش می‌دهد، زخم‌ها را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته قلبی را کاهش می‌دهد و برای چشم‌ها و موهایتان نیز مفید است. شما می‌توانید به عنوان یک صبحانه سالم و انرژی زا نصف یک آواکادو را با گوجه فرنگی و نمک دریایی بخورید، تکه های آواکادو را به لوبیای سبز و سالاد اسفناج اضافه کنید، یا معجون خوش طعم آواکادو را به همراه دارچین و شیر نارگیل درست کنید.

 غذا های تند

هر چیز تندی شامل گروهی از مواد خوراکی است که به سریع سوزانده شدن کالری‌ها کمک می‌کند. آن‌ها منبعی غنی از کالری نیستند و بدین ترتیب می‌توانند به عنوان افزودنی عالی برای وعده های غذایی شما به کار روند. ممکن است فلفل هندی یا مقداری سس گرم باشد، فقط مطمئن شوید قبل از اینکه آن‌ها را به بشقاب خود اضافه کنید، لیست مواد تشکیل دهنده‌شان را خوب مطالعه کرده باشید.

 دانههای چیا

دانه های چیا سرشار از پروتئین، فیبر، چربی‌های امگا ۳ است و به تقویت سیستم سوخت و ساز بدن کمک می‌کنند. اشتها را کم و هورمون گلوکوژن که بزرگ‌ترین هورمون سوزاننده چربی در بدن ماست را به جریان می‌اندازد. فقط کافیست دانه های چیا را برای ۱۵ دقیقه در آب بخیسانید، خواهید دید که این دانه‌ها تا ۱۰ برابر اندازه معمولشان متورم می‌شوند. دانه های چیا شما را سرحال نگه داشته و مانع از پرخوری می‌شود. شما می‌توانید این دانه‌ها را به ماست، سالاد یا معجون‌هایی که درست می‌کنید اضافه کنید.

 آجیل برزیلی

خوشمزه‌ترین خوراکی برای سوزاندن چربی بیشتر آجیل برزیلی است. این آجیل‌ها از طریق تبدیل هورمون اولیه تیروئید به T3 که گونه ای فعال از هورمون تیروئید است، به سوخت و ساز بدن سرعت می‌بخشند. آجیل برزیلی مانع از سلولیت ( به تجمع بد شکل چربی‌هایی گفته می‌شود که در سوخت و ساز آن‌ها اختلال به وجود آمده است) شده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. شیره آجیل برزیلی را با هل و وانیل بخورید، در میان وعده‌هایتان آن را میل کنید، یا مقداری را از آن را روی سالاد انبه و مرکبات بریزید، سپس نوش جان کنید.

آشنا بودن با تمام خواص و ویژگی‌های مثبت غذاهایی که می‌خورید زمانی که تصمیم به کاهش وزن می‌گیرید می‌تواند ابزاری قدرتمند برای شما باشد. این خوراکی‌ها سوخت و ساز بدنتان را تقویت می‌کنند بنابراین کالری‌ها سریع‌تر سوزانده می‌شوند. ترکیب این خوراکی‌ها با ورزش و تمرین منظم مدت زمان لازم برای کاهش وزن را کم می‌کند.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دیدگاه شما بعد از تایید مدیریت ثبت خواهد شد