بهترین و با ارزشترین پروتیین

کدام پروتیین ها با ارزش تر است ؟در ادامه مطلب به انواع آن و ویژگی های آن می پردازیم

پروتیین تخم مرغ (آلبومین )
سویا
شیر (کازیین)
وی
وی هیدرولیز شده
وی یونیزه شده
وی میکروفیلترشده
وی کانستریت
وی ایزوله شده

پروتیین وی WHEY : بهترین و غنی ترین پروتیین برای بدنسازان میباشد و دارای مقادیر بالایی BCAA بوده و تعادل نیتروژنی را بالا میبرد . فعالیت زیستی با این پروتیین در مقایسه با سایر پروتیین ها بسیار بالا بوده . شاد و سلامت و ورزشکار باشید .

وی هیدرولیز شده : پروتیینی است تا حدود زیادی ساختمان پروتیینی آن تغییر شکل داده و ساختمان پروتیینی آن تغییر یافته است و اجزای زنجیره پروتیینی آن تجزیه شده است و این امر باعث شده تا بیشتر خواص بیولوژیکی خود را از دست بدهد. اما همچنان منبع خوبی برای تامین اسید آمینه های بدن میباشد .

وی یونیزه شده : از لحاظ کیفیت بسیار بالاتر از هیدرولیز شده میباشدو میتوان گفت که با کیفیت ترین وی میباشد که در حالت اولترا فیلتر شده و حاوی 90 درصد پروتیین میباشد . این پروتیین طی فرآیندهای خاص توانایی های بیولوژیکی پروتیین در آن افزایش یافته است .

وی میکروفیلتر شده : این پروتیین نیز نوع دیگری از وی بوده و از لحاظ کییفیت در رده دوم قرار دارد و کاملا برابر با کانستریت میباشد . در فرآیند تولید آن جهت بالا بردن درصد هضم و جذب این محصول از فیلترهای میکروسکوپی یا نانوفیلترها استفاده شده است .

وی کانستریت : نوعی پروتیین وی میباشد که دارای 80 درصد پروتیین است و 20 درصد بقیه لاکتوز و چربی و مواد معدنی تشکیل میدهد و خواص بیولوژیکی آن بهتر از وی ایزوله شده میباشداما از لحاظ ریکاوری هیچ تفاوتی با هم ندارند .

وی ایزوله شده : همانطور که از اسم آن پیداست دارای 90 درصد پروتیین و 10 درصد رطوبت میباشد و بدون لاکتوز و چربی میباشد از این رو هضم آسان تری دارد . البته قیمت بیشتری هم دارد .

مطالب مرتبط
پیام بگذارید