تمرین هوازی به سبک فیل هیث

فیل هیث نامی شناخته شده و مطرح در دنیای بدنسازی و پرورش اندام است که در دو سال اخیر موفق شده به عنوان قهرمانی مستر المپیا دست یابد . بسیاری از بدنسازان به دنبال این هستند که بدانند این ورزشکار حرفه ای چه تمرینات هوازی ای در کنار تمرینات بدنسازی انجام می دهد . در این مقاله به تمرین هوازی HIIT فیل هیث اشاره شده است که برای بسیاری از بدنسازان که این فرد الگوی آنها است می توانید مفید باشد .اگر شما هم به دنبال یک برنامه ی تمرینی هوازی هستید به ادامه مطلب بروید

فیل هیث (قهرمان مستر المپیای ۲۰۱۱) می گوید : HIIT به معنی تمرینات اینتروال با شدت بالا است، شامل ترکیب بازه های زمانی از تمرین هوازی با شدت کم و بازه های زمانی تمرین هوازی با شدت زیاد. این موثرترین شیوه است برای سوزاندن چربی ها. در طول آماده سازی برای مستر المپیا به مقدار زیادی از این روش بهره می برم در حالی که روی تردمیل با شیب مثبت تمرین می کنم از بازه های زمانی متفاوت شامل ۲ دقیقه دویدن و ۲ دقیقه راه رفتن برای کل جلسه تمرین استفاده می کنم. جلسات تمرین هوازی من شاید تنها ۳۰ دقیقه باشد یا شامل ۶۰ دقیقه، بنابر این واضح است که در طول آن از بازه های اینتروال متعددی استفاده می شود.

از نظر روانی تغییر سرعت را دوست دارم. وقتی ۲ دقیقه تمرین هوازی با شدت واقعاً زیاد را انجام می دهم، بسرعت زمان می گذرد و می دانم زمان کمی باقی مانده تا یک استراحت نسبی داشته باشم (منظور هیث از استراحت همان دو دقیقه پیاده روی پیش رویش است). این باعث می شود تا بتوانم آن ۲ دقیقه تمرین شدید را بهتر انجام دهم. سپس برای ۲ دقیقه پیاده روی دارم و دوباره نگاه می کنم که ثانیه ها بسرعت سپری می شوند و آماده می شوم برای دویدن مجدد، و انرژی لازم را کسب می کنم برای اینکه مجدداً ۲ دقیقه شدید را اجرا کنم. این تغییر ریتم تمرین را دوست دارم. بسیاری از افراد از تمرین هوازی متنفرند و اغلب دلیلش این است که همواره آنها تمرین را با شدت یکنواختی انجام می دهند.

آنچه من انجام می دهم ترکیب کردن تمرین هوازی شدید با تمرین هوازی متوسط است و توالی مداوم بین این دو، که در نتیجه کمتر باعث خستگی روانی می شود. ضمناً شیوه موثری هم برای چربی سوزی است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دیدگاه شما بعد از تایید مدیریت ثبت خواهد شد