دستور العمل نمایان شدن عضلات شکم (سیکس پک)

برای نمایان شدن سیکس پک شکم چه کنیم؟؟!!

در راه رسیدن به شکم شش تکه باید از موانع زیادی عبور کنید و اصلی ترین مانع شما میزان چربی بدنتان است.

با تمرینات منظم و صحیح در سالن بدنسازی به خوبی می­‌توانید عضلات خود را پرورش دهید و آن ها را به نمایش بگذارید. اما این امر در مورد عضلات شکم، عضلاتی که زیبایی بدن را چند برابر می­‌کنند؛ صدق نمی­‌کنند چرا که انسان تمایل عجیبی به تجمع چربی اطراف شکم و پهلوی خود دارد. بنابراین برای نمایش عضلات شکم باید از شر این چربی‌­ها خلاص شد اما نکته مهم‌­تر این است که نمی­‌توان به صورت نقطه­‌ای چربی بدن را دور ریخت.

کاهش درصد چربی بدن و به اصطلاح چربی سوزی به صورت کلی انجام می­‌گیرد. هر چه درصد چربی بدن کمتر باشد عضلات شکم به خوبی نمایان می­ شوند. بر اساس گزارش انجمن ورزشی آمریکا ۱۸ تا ۲۴ درصد چربی برای یک بدن سالم مناسب است. اما اگر تمایل دارید عضلات شش تکه خود را به نمایش بگذارید باید درصد چربی بدن­‌تان را کمتر کنید.

برای رونمایی از تکه‌­های بالایی شکم درصد چربی بدن باید ۱۵ درصد باشد اما برای مشخص شدن عضلات پایینی و تحتانی شکم کافی نیست. ۲ تا ۳ درصد دیگر چربی بدن را کم کنید تا عضلات شش تکه کامل خود را نمایان کنند. درصد چربی بدن از ۶ تا ۱۳ نه تنها باعث مشخص شدن عضلات شکم شده بلکه بدنی عضلانی و خطی برای شما به ارمغان می­ آورد.

مطالب مرتبط
پیام بگذارید