دلیل برتری حرکات چند مفصلی به تک مفصلی

چرا حرکات چند مفصلی عضله‌ سازی بیشتری نسبت به حرکات تک مفصلی انجام میدهد؟

توضیح این موضوع ساده می‌باشد اگر شما می‌خواهید که به عنوان یک مبتدی به بیشترین درجه رشد عضلات و قدرت برسید باید در هر جلسه تمرینی بیشترین بخش از عضلات بدن خود را تمرین دهید.این همان کاری است که حرکات چند مفصلی برای شما انجام میدهند.با اجتناب از انجام حرکات تک مفصلی در واقع شما وقت بیشتری را در اختیار خواهید داشت تا بتوانید با انجام حرکات چند مفصلی مرغوب بیشترین حجم و قدرت را در کمترین زمان به دست آورید.
البته منظور ما این نیست که شما باید برای همیشه حرکات تک مفصلی را کنار بگذارید.این حرکات نیز برای ساختن یک بدن فوق‌العاده و کامل کردن نواقص بدن بسیار کارامد خواهند بود.اما شما اکنون نیازمند یک پیشرفت سریع در بدن خود هستید که به شما این انگیزه را بدهد که در آینده نیز تمرینات خود را با انگیزه ادامه دهید.
حرکات چند مفصلی نه تنها در آن واحد بیشترین حجم از عضلات شما را تمرین میدهند بلکه باعث بهبودی ثبات قدرت عضلات شما نیز میشوند.پس اگر می‌بینید که در هنگام حرکات بدن سازی بدن شما دائم در حال لرزش می‌باشد با انجام حرکات چند مفصلی به تدریج این مشکل حل خواهد شد.
یکی‌ دیگر از مزایای تمرین کردن با حرکات چند مفصلی این است که بدن شما مقدار بیشتری هورمون تستوسترون را آزاد می‌کند.این امر به این معنی‌ است که عضلات شما میتواند سریعتر رشد کرده و میزان وزنه‌های تمرینی شما نیز افزایش خواهد یافت.

بهترین حرکات چند مفصلی
۱- پرس سینه
۲- ددلیفت
۳-اسکات
۴- بارفیکس
۵- پارالل یا دیپ

مطالب مرتبط
پیام بگذارید