راز داشتن دندان های سالم

داشتن دندانها ی سالم علاوه بر زیبایی و سلامت و بهداشت به فرد ورزشکار در هضم غذا و جذب بیشتر ویتامین ها و مواد مفید در آن کمک شایانی خواد کرد در این مقاله راهکارهای دندان های سالم و زیبا  را بازگو خواهیم کرد….

همیشه بهترین راه حل برای مقابله با بیماریها و مسائل مختلف، از بین بردن علت بوجود آمدن آنهاست نه مبارزه کردن با معلولی که در اثر آن بوجود آمده است. تغذیه مناسب و رساندن مواد غذایی لازم به دندانها، در سالم ماندن آنها نقش مهمی دارد اما علت اصلی خراب شدن دندانها، فاسد شدن مواد غذایی به جا مانده از تغذیه افراد در دهان و همچنین بخارات و گازهای حاصله از هضم مواد غذایی در معده است که در محیط دهان حبس می شود و باعث پوسیدگی آنها می شود. بنابراین پیشنهاد ما این است که برای داشتن دندانهایی همیشه سالم نکات زیر را رعایت کنید:

1- بعد از صرف غذا، آب را در دهان مضمضه کنید (گرداندن آب در دهان) و مواد غذایی باقی مانده در محیط دهان را بیرون بریزید.

2- بعد از صرف غذا، جرم باقی مانده روی دندانها و لثه ها را که به خاطر خوردن مواد غذایی بوجود آمده است، با انگشت اشاره و یا مسواک خالی پاک کنید.

3- بعد از صرف غذا، لای دندانها و روی دندانهای آسیا و کرسی را با مسواک و یا هر وسیله مناسب دیگری پاک کنید.

4- بعد از اتمام غذا، مقدار کمی نمک بچشید، برای ضد عفونی کردن محیط دهان و جلوگیری از خرابی دندانها بر اثر مواد غذایی که احیانا در دهان باقی مانده است. (از نمک طعام طبیعی – ترجیجا نمک دریا – استفاده شود نه نمک های ید دار موجود در بازار که بیشتر آن کلر و سدیم است و با ید مصنوعی ید دار شده است)

5- زمانی که می خواهید بخوابید، کمی لای دهان خود را برای بیرون آمدن بخارها و گازهای حاصل از هضم غذا باز گذارید تا از پوسیدگی دندانها جلوگیری شود.

6- هفته ای 3-2 بار دندانهای خود را با نمک دریا و یا دهان شوی های سنتی که شامل نمک دریا، کف دریا، پوست انار، سماق، مازو، گلنار فارسی می باشد، مسواک کنید.

فقط کافی است چند روزی این دستورات را رعایت کنید تا به تاثیرگذاری آنها ایمان آورید و جزء عادات روزانه شما شود.

موفق باشید پروبادی

مطالب مرتبط
نمایش نظرات (1)