راز چربیسوزی | راهکار سریع چربیسوزی

در این مقاله از پروبادی به معرفی راهکارها و راه حلهای عالی برای چربی سوزی سریع می پردازیم که از آن به عنوان راز های چربی سوزی یاد شده است،فرایند چربی سوزی برای خیلی از ورزشکاران بسیار مشکل و طاقت فرساست اما در حقیقت اگر به صورت اصولی و با داشتن دانش و با شیوه صحیح آن را انجام دهید با سرعت بسیار بالا به نتیجه و فرم ایده آل خود خواهید رسید.

در ادامه تمامی راهکار های چربی سوزی را به تفکیک توضیح خواهیم داد پس با پروبادی همراه باشید

کالری دریافتی را کمتر از کالری مصرفی تنظیم کنید:

اولین و مهمترین گام در کاهش کالری مصرفی نسبت به کالری دریافتی است،یعنی تا زمانی که شما کالری کمتری نسبت به کالری مصرفی خود دریافت نکنید بدن شما مجبور به استفاده از چربی های بدن برای تامین سوخت مورد نیاز خود نمی شود،هر چقدر که شما بیشتر ورزش کنید و یا تمرینات هوازی بیشتری را انجام دهید اما کالری خود را تنظیم کنید مطمئناً به هدف خود نخواهید رسید و چربی سوزی را تجربه نخواهید کرد. پس در مرحله اول مقدار کالری مصرفی روزانه خود را محاسبه کرده سپس بر اساس آن تغذیه خود را تنظیم کنید برای این کار می توانید از اپلیکیشن های موبایل که با این منظور و معمولاً با نام کالری شمار و محاسبه کالری مصرفی هستند استفاده کنید و یا از یک متخصص تغذیه در این موضوع کمک بگیرید

عضله سازی بیشتر برابر است با چربی سوزی بیشتر

یکی از دلایل مهم ورزش برای چربی سوزی ساخته شدن عضله و ماهیچه در بدن است هر وقت که تراکم عضلانی شما و درصد عضلات شما بیشتر شود به تناسب آن چربی سوزی بیشتری خواهید داشت،زیرا که عضله به کالری بیشتری نیاز دارد و کالری بالاتری استفاده می کند بنابراین با بالا بردن درصد عضلات به تناسب بدن کالری بیشتری مصرف می‌کند و در نتیجه مجبور به استفاده بیشتر از چربی های بدن به عنوان منبع تامین کالری و انرژی می شود پس با عضله سازی بیشتر در حقیقت زمان ساخت یک بدن خوش فرم و ایده آل بدن را مجبور به چربی سوزی بیشتر می کنید

مصرف پروتئین را بالا ببرید

همانطور که در بالا اشاره شد عضله سازی کمک بسیار بزرگی در فرایند چربی سوزی خواهد داشت و عضلات برای ساخته شدن نیاز به پروتئین دارند که عامل اصلی و سازنده عضله پروتئین می باشد بنابراین با بالا بردن مصرف پروتئین می توانید برای عضله سازی و چربی سوزی را در بدن خود بیشتر کنید همچنین پروتئین کالری بسیار کمتری نسبت به کربوهیدرات و چربی ها دارد بنابراین با مصرف منابع پروتئینی مانند انواع گوشت و بدون چربی و یا لبنیات و سایر منابع پروتئینی می‌توانید ضمن تغذیه مناسب و احساس سیری کالری به نسبت کمتری دریافت کرده و با این کار موجب افزایش فرایند چربی سوزی در بدن شوید

تمرین با وزنه برای چربی سوزی

همان طور که درباره کالری‌ها صحبت شد شما می توانید با کاهش کالری دریافتی به فرایند چربی سوزی در بدن کمک کنید اما کاهش کالری دریافتی حد و حدودی دارد و نمی توانید آن را بسیار کاهش داده بنابراین راهکار دیگر آن افزایش کالری مصرفی می‌باشد که تمرین با وزن ۱ فاکتور بسیار مهم و اساسی در افزایش کالری مصرفی و در نهایت افزایش چربی سوزی است. تمرین با وزنه به این علت اهمیت بسیار بالا دارد زیرا که شما ضمن افزایش کالری مصرفی اقدام به ساخت عضله  می کنید که همانطور که صحبت شد عضله سازی در افزایش روند چربی سوزی بسیار موثر است بنابراین با تمرین با وزنه شما در حقیقت با یک تیر ۲ نشان می زنید که ضمن ساخت یک بدن ایده آل چربی های بدن خود را نیز از بین برده اید،فرقی نمی‌کند که شما آقا یا خانم هستید تمرین با وزنه یک عامل بسیار عالی برای چربی سوزی می باشد

طبق یک تفکر اشتباه در میان بانوان عزیز تمرینات با وزنه در خانمها سبب ایجاد اندام و هیکل مردانه در آن ها خواهد شد که این تفکر کاملا اشتباه بوده و باعث می شود که از رسیدن به هدف زیبایی اندام و چربی سوزی دور بمانید و یا با مدت زمان بسیار بیشتری به آن دست یابید تمرین بدنسازی در خانم ها به هیچ وجه باعث ایجاد اندام مردانه در آنها نخواهد شد،بلکه باعث زیبایی دو چندان در فرم بدنی و اندام بانوان محترم خواهد شد که در یک مطلب جداگانه به صورت مفصل درباره آن توضیح خواهیم داد

تمرینات هوازی در چربی سوزی

بعد از تمرینات با وزنه که سبب افزایش کالری مصرفی می‌شود،تمرینات هوازی بهترین نقش در افزایش چربی سوزی را دارند تنها تفاوت این تمرینات با تمرینات با وزنه این است که در تمرینات هوازی ضمن افزایش کالری مصرفی سبب تقویت سیستم قلبی عروقی نیز خواهد شد اما تأثیر کمتری در عضله سازی خواهد داشت بنابراین تمرینات هوازی نیست نقش بسیار خوب در چربی سوزی و سلامت شما خواهد داشت

خواب کافی در افزایش چربی سوزی

یکی از عوامل مهم در افزایش سیستم چربی سوزی داشتن خواب کافی و به موقع است. بسیاری از ورزشکاران عزیز تقریباً تمامی موارد چربی سوزی را به خوبی رعایت می‌کنند اما خواب آنها تنظیم و به موقع نیست و به همین دلیل به خوبی نتیجه نمی گیرند و سبب دلسرد شدن آنها از ادامه رژیم و فعالیت ورزشی آنها می شود توجه داشته باشید برای به ثمر نشستن فرایند چربی سوزی مناسب شما نیاز به حداقل ۸ ساعت خواب شبانه دارید و بهترین تایم خوابیدن در شب حدود ساعت ۲۲ یا همان ده شب می باشد و همچنین در صورت توان اگر  ۱ساعت خواب در نیمروز داشته باشید به فرایند چربی سوزی بسیار کمک خواهد کرد بنابراین به مرور و با ایجاد عادت صحیح و مناسب سعی کنید شب ها به موقع بخوابید و حداقل ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشیم که خواب شبانه تاثیر بسیار مستقیم بر فرایند  چربی سوزی دارد و در صورت عدم رعایت خواب شبانه بدن اقدام ذخیره چربی در بافت خود خواهد کرد،توجه داشته باشید علاوه بر این که حداقل ۸ ساعت باید بخوابی در زمان خواب نیز بسیار مناسب است بسیاری از دوستان دیر هنگام می خوابند و در زمان نامناسب بیدار می شود که ضمن به هم خوردن تنظیم بدن باعث از دست دادن وعده های مهم غذایی مانند صبحانه می شوند

دوری از استرس و ایجاد آرامش باعث کمک به چربی سوزی می شود

همواره سعی کنید از استرس دوری کرده و در خود ایجاد آرامش کنید زیرا با ایجاد استرس و آشفتگی در بدن سبب ترشح هورمونهایی در بدن خواهد شد که باعث ایجاد ذخیره چربی در بدن می شود و همچنین فعالیت های ورزشی شما و خواب و تغذیه صحیح را بر هم می زند پس همواره سعی کنید آرام باشید از افکار منفی دوری کنید برای ایجاد آرامش بیشتر می‌توانید از ورزش‌هایی مانند یوگا کمک بگیرید

سبک صحیح زندگی

همواره سعی کنید زندگی سالم و صحیح داشته باشید و سبک مناسب را پیش بگیرید،از عوامل ناکامی در چربی سوزی سبک ماسال مه زندگی مانند استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی است همچنین تغذیه صحیح کمک بسیار بزرگی در داشتن بدن سالم و چربی سوزی و در نهایت رسیدن به فرم بدنی دلخواه است از فست فودها و نوشیدن های با قند بالا دوری کنید از غذاهای طبیعی و سالم استفاده کنید

مصرف سبزیجات و میوه ها در دوران چربی سوزی

سبزیجات و میوه ها در دوران رژیم و چربی سوزی نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کند زیرا این مواد غذایی با داشتن فیبر بالا سبب ایجاد احساس سیری در شما می شود و از اشتهای کاذب و پرخوری جلوگیری خواهد کرد ضمن اینکه میوه ها و سبزیجات دارای ویتامین ها مواد مفید و ضروری هستند و در دوران رژیم که قاعدتاً تغذیه شما کمتر از است می تواند ویتامین ها و مواد مورد نیاز شما را به خوبی تامین کند اما به این نکته توجه کنید که مصرف زیاد آنها خصوصاً زیاده روی در برخی میوه ها که دارای قند بالا هستند مانند هندوانه میتواند ایجاد چربی در بدن شما شود زیاده‌روی در مصرف میوه ها خودداری کنید

مصرف آب در افزایش چربی سوزی

فرقی نمی کند که شما در دورانی از رژیم هستید آیا چه هدفی دارید همواره باید به مقدار کافی آب بنوشید نوشیدن آب باعث می شود از دهیدراته شدن بدن جلوگیری شود که باعث نگهداری عضلات بدن و همچنین کمک به افزایش چربی سوزی و یا عضله سازی شود پس همواره به مقدار کافی آب بنوشید و اجازه ندهید که بدن شما دچار کم آبی شود،زیرا که طبق برخی از تفکرات اشتباه و در برخی مقالات اشتباه اشاره شده است که کم نوشیدن آب سبب چربی سوزی و کاهش وزن خواهد شد که این کاهش وزن دلیلی به جز کم‌آبی بدن شما ندارد و هیچ کمکی به چربی سوزی نخواهد کرد و قطعاً برای بدن بسیار مضر و پر خطر است

مطالب مرتبط