روش های تضمینی چاقی و افزایش وزن

همانطور که چاقی و افزایش وزن ظاهر بسیار ناخوشایندی برای شما ایجاد می کند، لاغری نیز ظاهر زیبایی ندارد و بهترین حالت یک اندام متناسب و به اصطلاح خوش اندام است،در این مطلب از پروبادی به روش های کاملا موثر برای افزایش وزن و حجم برای افرادی که دارای کمبود وزن و لاغر هستند می پردازیم که با رعایت این نکات می توانید در مدت زمان کوتاه به نتیجه کاملا مثبت و اندامی متناسب دست یابید

افزایش کالری دریافتی

اولین و مهمترین گام در افزایش وزن،بالا بردن کالری دریافتی نسبت به کالری مصرفی است زمانی که حجم و یا وزن شما بالا می رود که شما بتوانید کالری بیشتری نسبت به کالری که مصرف می کنید به کمک تغذیه دریافت کنید. اما باید توجه داشته باشید که این کالری دریافتی باید از مواد غذایی با کیفیت باشد که بیشتر آن از پروتئین و کربوهیدرات های مفید باشد و اگر به جای استفاده از مواد با کیفیت ،از غذاهای نامرغوب و فاقد کیفیت مانند انواع فست فودها استفاده کنید در مدت زمان کوتاهی شاهد افزایش کوهی از چربی در بدن خود خواهید بود پس بنابراین درست است که هدف اصلی شما افزایش وزن می باشد اما این افزایش وزن باید به هر قیمتی بوده و باید با روشهای اصولی و تغذیه صحیح ایجاد شود بهتر است برای کسانی که خوردن حجم بالایی از غذا برای آنها مشکل است وعده های خود را به چندین وعده کوچکتر تقسیم کنند و هر چند ساعت یک وعده میل کنند.

بهترین حالت تغذیه برای بالا بردن کالری دریافتی ترکیب پروتئین و کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده است،به عنوان مثال می توان به ترکیب سینه مرغ کبابی به همراه برنج قهوه ای یا سفید اشاره کرد و یا ماکارونی با گوشت چرخ کرده گوساله.

استفاده از مکملهای افزایش وزن

یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای افزایش حجم خصوصاً برای آن دسته از دوستانی که خیلی به سختی وزن میگیرند،استفاده از مکمل های غذایی افزایش وزن و حجم از جمله معروف ترین و کارسازترین ها در این زمینه مکمل گینر میباشد که شامل کربوهیدرات های ساده و پیچیده به همراه پروتئین است است که با نام های متفاوت مانند گینر و گین آپ و مس گینر و…. در مارکت های فروش مکمل وجود دارد از جمله مکمل های موثر دیگر در فرآیند افزایش حجم و عضله سازی مکمل پروتئین وی هم می باشد و اگر در حال تمرین بدنسازی هستید مکمل کراتین نیز برای افزایش حجم توصیه می شود.

تمرینات بدنسازی بسیار کمک کننده هستند

اگر خواهان افزایش وزن و حجم سریع هستید تمرینات ورزشی خصوصاً تمرینات بدنسازی را حتماً انجام دهید،انجام تمرینات بدنسازی علاوه بر کمک کردن به افزایش حجم و وزن سبب خوش اندام شدن و تناسب اندام زیبا می شود. هنگامی که شما تمرینات بدنسازی را شروع کنید به مرور ظرفیت عضلات شما بالاتر می رود و در نتیجه سبب بالاتر رفتن تراکم عضلانی خواهد شد که ز من بالا رفتن وزن شما،صاحب یک اندام متناسب و زیبا می شوید علاوه بر دلایل گفته شده انجام تمرینات ورزشی باعث تقویت اعصاب و بهتر شدن خلق و خو و همچنین بالا رفتن اشتهای شما خواهد شد ضمن اینکه با بالا رفتن حجم و تراکم عضلانی در شما چونکه عضلات نیاز به سوخت بیشتری دارند دستور به مغز صادر خواهد شد که افزایش کالری و مصرف غذایی بیشتری داشته باشید بنابراین برای آن دسته از دوستانی که مشکل کم اشتهایی دارند انجام فعالیت‌های ورزشی خصوصاً بدن سازی بسیار توصیه می شود

مواد کم حجم با کالری بالا مصرف کنید

برای بالا بردن کالری دریافتی همواره نمی توان از غذا ها و وعده های اصلی استفاده کرد بنابراین می‌توان با میان وعده های کم حجم و پر کالری و البته مفید کالری مورد نیاز روزانه خود را به حدنصاب رساند،بهترین پیشنهاد برای میان وعده ها به صورت میان وعده کوچک و نوشیدنیها می باشد

میان وعده های کوچک پر کالری

میان وعده های کوچک پرکالری و با کیفیت که اغلب دارای مزه بسیار مناسب و مطلوب است می تواند شما را در افزایش وزن و حجم کمک کند،از جمله این میان وعده ها می توان به انواع میوه ها،کره بادام زمینی،و ساندویچ های باکیفیت مانند نان تست به همراه کره بادام زمینی و موز می باشد

نوشیدنی های افزایش وزن

یکی دیگر از مواد غذایی کم حجم که باعث افزایش وزن و حجم خواهد شد نوشیدنی‌ها و اسموتی های افزایش وزن میباشد این دسته از خوراکی ها به دلیل مایع بودن به راحتی قابل مصرف است و طعم بسیار مناسب و دلچسبی دارد از جمله این نوشیدنی‌ها می‌توان به شیر موز اشاره کرد در ضمن دارا بودن کالری بالا بسیار با کیفیت است

مصرف چربی های مفید را فراموش نکنید

هرگاه سخن از چربی می شود باید به این نکته توجه کرد که تمامی چربی ها برای بدن مضر نیستند و مصرف چربی های ضروری به دلایل متفاوت برای بدن لازم است فرقی نمی کند در چه دورانی هستید و چه هدفی دارید چه هدف شما افزایش وزن و حجم باشد و یا کاهش وزن و چربی سوزی شما به مصرف چربی های مفید و ضروری نیازمندید

چربی های مفید برای افزایش وزن علاوه بر بالابردن کالری دریافتی سبب سلامت شما نیز خواهد شد چراکه بعضی از ویتامین ها در بدن محلول در چربی هستند و با مصرف چربی های مفید به ویتامین ها شرایط فعالیت مناسب در بدن را خواهید داد ضمن اینکه چربی های مفید برای تنظیم عملکرد بدن و همچنین ترشح هورمون های ضروری مانند تست سرم بسیار مفید است از جمله چربی های مفید می توان به کره بادام زمینی،روغن زیتون و روغن کنجد اشاره کرد

یک اشتباه رایج در دوران افزایش وزن و حجم

از مهم‌ترین اشتباهات رایج در دوران افزایش وزن عدم انجام فعالیت های بدنی و هوازی است توجه داشته باشید فرقی نمی کند که هدف شما افزایش وزن و یا کاهش وزن باشد انجام فعالیت های هوازی برای سیستم قلب و عروق ضروری بوده و حتماً باید یک یا دو جلسه در هفته به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه انجام دهید حالا که در این مبحث هدف شما افزایش وزن می باشد می توانید حداکثر ۲ جلسه در هفته را به تمرینات هوازی بپردازید اما برای اهداف دیگر این مقدار می‌تواند بیشتر باشد اما هیچگاه تمرینات هوازی را از از برنامه ورزشی خود حذف نکنید زیرا سبب ایجاد مشکلات در آینده در شما خواهد شد

مطالب مرتبط