رژیم غذایی مناسب افزایش قد

جالب است بدانید که با اضافه نمودن مواد غذایی خاصی به رژیم غذایی می توانید کمی از قبل قدبلند تر شوید . ما می خواهیم این راز را با شما در میان بگذاریم . اولا هرگونه تغذیه نامناسب و ناکافی تاثیرات بدی را بر رشد استخوان ها بخصوص در دوران رشد و بلوغ می گذارد که کوتاهی قد با اینکه شخص زمینه ژنتیکی آن را نداشته باشد ایجاد می شود . در این مطلب به شما می گوییم با گنجاندن چه مواد غذایی در رژیم غذایی می توانید قد بلند شوید .

 چه بخورید :

غذاهاي نشاسته‌اي مثل سيب زمينی تنوري، نان و مربا، اسپاگتي يا غلات آماده مصرف

پروتئين‌هاي زود جذب و با كيفيت بالا مثل گوشت ، لبنيات و مرغ يا ماهي

كلسيم در شير و لبنيات، بادام و فندق، كنجد، كلم، اسفناج و باميه

فسفر در گوشت قرمز، مكيان، ماهي، زرده تخم مرغ، لوبياهاي خشك، آجيل، غلات، غلات كامل، نخود سبز، ذرت، شكلات و دانه‌ها

منيزيم در سبزي‌هاي با برگ سبز تيره مثل اسفناج همچنين مغزها، دانه‌ها و برخي غلات كامل

كربوهيدرات در غذاهاي نشاسته‌اي مثل برنج، نان، سيب‌زميني، ذرت و ساير غلات وحبوبات و نيز در برخي ميوه‌ها

ید در غذاهاي درياي و نمک ید دار

ويتامين Aدر جگر به خصوص كبد ماهي، كره، هويج، سبزي‌هاي برگ سبز تيره و زرد

توصیه ها :

از مصرف قند يا شكر زيادي و کربوهیدرات فراوان بپرهیزید .

تعداد وعده‌هاي غذا را در روز به حدود ۵ وعده برسانيد و حجم هر وعده را كم نمائيد.

شب‌ها بعد از غذا خوردن حداقل ۲ ساعت استراحت نموده، سپس براي خوابيدن آماده شويد.

موفق باشید پروبادی

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دیدگاه شما بعد از تایید مدیریت ثبت خواهد شد

اینستاگرام

اینستاگرام پروبادی را با بیش از ۲۴۰ هزار فالوور و بهترین آموزش های تصویری و برنامه های رایگان فالو کنید

مشاهده و فالو

 

WhatsApp مشاوره و دریافت برنامه