مقالات

نکات طلایی افزایش سریع عضله | عضله سازی فوق سریع

در این مقاله از پروبادی بهترین نکات برای عضله سازی سریع و افزایش سریع عضله می پردازیم و با رعایت این نکات می توانید در مدت زمان کوتاهی نتیجه بسیار عالی بگیرید،عضله سازی مواد مخصوص و خاص خود را دارد و در صورت عدم رعایت قواعد نمی توانید نتیجه قابل قبولی داشته باشید،دقت داشته باشید که علاوه بر این قواعد یکسری نکات و ریزه کاری ها هست که سبب می شود که سرعت عضله سازی و پیشرفت در شما بسیار بالاتر رود با پروبادی همراه باشید

افزایش سریع عضله

دو بار تمرین هر عضله در تمرین کلید اصلی افزایش سریع عضله:

هنگامی که شما دو بار هر عضله را در هفته تمرین می دهید نسبت به شخصی که هر عضله را یک بار در هفته تمرین می‌دهد یک گام جلوتر هستید می توانید این تمرینات دو بار در هفته را به صورت متنوع طرح ریزی کنید به این صورت که اگر به فرض مثال روز شنبه عضلات سینه را تمرین می دهید می توانید برنامه را با پرس سینه آغاز کرده و در روز سه شنبه به فرض مثال دومین روز تمرین عضلات سینه هست مثلاً با پرس بالا سینه آغازگر تمرین باشید البته میتوانید تنوع های بسیار بهتری ایجاد کنید،البته این موضوع به سطح حرفه ای بدنسازی نیز مرتبط است و یک ورزشکار مبتدی هیچ گاه نمی‌تواند دوبارهر عضله را در هفته تمرین دهد و یا تعداد روزهای بالا به طور مثال ۵ یا ۶ روز در هفته تمرین کند اما اگر سطح شما متوسط به حرفه ای است می توانید با تمرین به مقدار ۵ تا ۶ روز در هفته هر عضله را در دو نوبت تمرین دهید و با سرعت بالاتر به هدف خود برسید

خوردن مواد با ارزش غذایی بالا:

یک بدنساز همواره باید ابتدا به کیفیت تغذیه و سپس به کمیت آن اهمیت دهد بنابراین همواره سعی کنید بهترین نوع غذاها و از بهترین قسمت آن استفاده کنید به فرض مثال سینه مرغ و ران مرغ هر دو دارای پروتئین هستند اما سینه مرغ چربی کمتری نسبت به ران مرغ دارد بنابراین کیفیت آن برای بدنسازی مناسب تر است

همچنین تغذیه موادی که به ترشح هورمون تستسترون در بدن کمک می کند شما را در افزایش سریع عضله بسیار یاری می کند

روغن ماهی سبب افزایش سریع عضله

موادی که شما را در افزایش ترشح هورمون تستسترون کمک میکند در مطالب قبلی ذکر شده است مانند چربی های سالم نظیر روغن ماهی ،روغن زیتون و کره بادام زمینی و بعضی از مواد غذایی کلم و بادام وموز و…. همچنین گیاهانی مانند شنبلیله و خارخاسک و یا جینسینگ

مصرف پروتئین:

مصرف بالای پروتئین شرط اول عضله سازی سریع است البته نباید در مصرف پروتئین زیاده‌روی کرد زیاده روی در مصرف پروتئین سودی برای شما ندارد و سعی کنید اعتدال را رعایت کنید منظور از مصرف پروتئین تنها مکمل های حاوی پروتئین مانند پروتئین وی نیست بلکه تمامی غذا های موجود با پروتئین بالا مانند انواع گوشت وتخم مرغ و… می باشد

اجرای صحیح حرکات:

همواره به یاد داشته باشید که سنگین زدن وزنه بسیار خوب است اما به شرط اینکه اجرای تمرین به درستی انجام شود اگر شما یک تمرین را به صورت اشتباه و هرچند با وزنه سنگین انجام دهید،چیزی به جز مصدومیت برای شما نخواهد داشت همچنین اجرای بعضی از حرکات به فرم اشتباه سبب می‌شود که فشار بر روی عضله هدف کمتر وارد شده بنابراین رشد عضلانی کمتر خواهد شد

روحیه و انرژی مثبت اصل فراموش شده در افزایش سریع عضله:

استفاد از موزیک مناسب سبب افزایش سریع عضله می شود

روحیه و پر انرژی بودن در تمرینات شما را بسیار در عضله سازی کمک خواهد کرد چون هم باعث بالا بردن کیفیت تمرین میشودو هم باعث ترشح بهتر هورمون های رشد در بدن هنگامی که شما ناراحت یا استرس داشته باشید بدن اقدام به ترشح هورمون های نامناسبی مانند کورتیزول خواهد داشت که در فرآیند عضله سازی شما نقص ایجاد می کند،همچنین استفاده از یک موسیقی خوب به شما انگیزه دو چندان در در تمرینات می دهد بنابراین کیفیت تمرینات و همچنین عضله سازی شما بالاتر خواهد رفت همواره سعی کنید با انرژی مثبت و پر قدرت در تمرینات ظاهر شوید در هنگام تمرین از فکر کردن به مسائل منفی و حاشیه ای خودداری کنید سعی کنید در مدت زمانی که در محیط تمرین هستید تمامی افکار منفی را از خود دور کنید

برچسب ها

علیرضا نیک پیام

موسس و نویسنده وبسایت پروبادی،مربی رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام،محقق علم نوین تمرین و تغذیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن