چرا دیگر در بدنسازی پیشرفت ندارم؟

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید روند رشد و پیشرفت در ابتدا بسیار سریع می باشد و هرچه که رو به جلو بروید این روند آهسته تر می شود تا جایی که تغییرات بسیار به صورت نامحسوس خواهد بود،در این شرایط هم برای افزایش حجم و عضله سازی و همچنین برای فرایند چربی سوزی و کاهش وزن صادق است

بنابراین اگر می بینید که شما با رژیم های مناسب غذایی و همچنین تمرینات هوازی و بدنسازی مقدار قابل توجهی کاهش توده چربی و عضلات با کیفیت به دست آورده‌اید اما مدتی است که فرآیند پیشرفت در شما کند شده است این به آن معنا نیست که شما دچار توقف در پیشرفت هستید و از ادامه دادن به ورزش های بدنسازی و رژیم غذایی ناامید شوید بلکه باید صبور باشید و بدانید از مرحله ای به بعد تغییرات در شما مقداری آهسته تر صورت می گیرد بسته شما از مبتدی به متوسط یا از متوسط به حرف‌های رسیده است بنابراین نباید به روش های خطرناک از قبیل روی آوردن به داروهای ممنوعه و استروئیدی برای افزایش عضله سازی و یا جراحی های خطرناک برای کاهش توده چربی استفاده کنید بهترین راه برای از سرگیری پیشرفت ثابت قدم بودن و داشتن انگیزه و همچنین تغییرات در برنامه تمرینی یا غذای خود است چرا که بدن بعد از مدتی خود را با شرایط موجود وفق میدهد و بنابراین تغییرات در بدن کم میشود بهترین زمان برای تعویض و تغییر برنامه تمرینی و یا غذایی مدت ۶ الی هشت هفته می باشد،یکی دیگر از روش های ایجاد عدم وفق پذیری بدن با برنامه تمرینی یا غذایی استراحت است به این صورت که در برنامه تمرینی می توانید چند روز به خود استراحت داده تا بدن ریکاوری و انرژی شما بازیابی شود همچنین هنگام شروع دوباره به یک شوک عضلانی دست یابید و در برنامه غذایی می توانید هر ۷ الی ۹ روز ،یک روز را به عنوان وعده تقلب در نظر بگیرید به این صورت که با با خوردن کالری بیشتر در حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد نسبت به دریافت کالری روزهای گذشته بدن را فریب داده و وفق پذیری آن را از بین برده بنابراین با از سرگیری رژیم غذایی دوباره در مسیر پیشرفت قرار خواهید گرفت

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دیدگاه شما بعد از تایید مدیریت ثبت خواهد شد