افزایش حجمبدنسازی و فیتنس

چگونه به وزن ایده آل خود برسیم

رسیدن به وزن ایده آل آرزو و خواسته اکثر افراد به ویژه در بانوان است ولی چگونه باید به این هدف دست یافت و برای آن چه باید کرد در این مقاله در این رابطه با شما سخن خواهیم گفت

در حالی که بیشتر ما تمرین بدنسازی را در حال تلاش برای از دست دادن چربی و به دست آوردن عضلات انجام میدهیم، برخی از افراد هستند که علاقه مند به حجیم شدن دارند ، که در شرایط ساده این به معنی خوردن بیشتر وتمرینهای سنگین تر به منظور به دست آوردن عضلات بزرگتر.

دلایل بسیاری برای این  امر می تواند وجود داشته باشد:

یک بدنساز که متابولیسم بدنی اش  آنقدر زیاد است که نیاز به یک طرحی فقط برای بدست آوردن عضلات منحصر به فرد و مناسب دارد.یا شخصی  که یک ورزش خاصی را دنبال میکند، از قبیل فوتبال، که ممکن است نیاز به یک وزن خاص داشته باشد. و همینطوربدنسازی که به سادگی می خواهد وزن مورد علا قه اش را بدست آورد (مثل اکثر بدنسازان ).

مانند همه کارها، یک راه درست و یک راه  اشتباه برای انجام هر کاری وجود دارد.هستند بسیاری ازافراد که در تلاش برای به دست آوردن وزن، شروع به خوردن همه چیز  که  درجلوی چشمشان هست میکنند و در نتیجه، ایجاد مشکل برای سیستم گوارشی خود بوجود آورده ودیگر  حتی قادر به خوردن چندین بار در روزنیستند ، و  یا با خوردن بیش از خد در عین سادگی شروع به دست آوردن چربی بیش از حد برای بدن خود میکنند، در حالی که هیچ فعالیت سوخت و سازی نکرده اند.

به منظور به دست آوردن وزن با کیفیت مناسب، مواد غذایی که برای مصرف در نظر گرفته شده باید با کیفیت بالا و طبیعی باشد. در حالی که برخی از بدنسازان دارای سوخت و ساز سریعی هستند آنها می توانند از اضافه کردن وعده های غذایی به برنامه تغذیه خود بهره مند شوند، بهترین راه برای به دست آوردن وزن از طریق افزایش برنامه ریزی و کنترل در مصرف ریزمغذی ها است. با تضمین اینکه کیفیت مواد مغذی در حد عالی باشد (مانند کم بودن شاخص قند خون کربوهیدرات، کم بودن چربی پروتئین و چربی های با کیفیت بالا) عضله حاصل ازاضافه وزن بهینه سازی شده و بدن دارای حداقل چربی است.با این حال، برای بدست آوردن وزن نیاز است که برنامه به درستی اجرا شود. در غیر این صورت، شما تا پایان این مرحله در واقع در  بدست آوردن بیش از حد چربی تلاش کرده اید.

افزایش حجم به این معنا نیست که هر چیزی را باید خورد و تلاش برای بلند کردن وزنه های سنگین. این رویه ممکن است به افزایش وزن منجر شود اما این استراتژی قدیمی تنها منجر به افزایش بیش از حد چربی  میشود.

با این که می دانیم یک ورزشکارممکن است بیشتر وزنی را که به دست می آورد در قالب عضله باشد، اگر مقداری از آن به صورت چربی باشد مهم نیست مهم این است که رژیم غذایی خود را با کیفیت عالی به انجام رسانده است.دلیل آن این واقعیت است که در حالت مازاد انرژی (رساندن غذا به بدن بیشتراز کالری سوزانده شده) که برخی از این کالری ها به عنوان چربی در بدن ذخیره می شود. با این حال، با تکیه بر غذاهای خوب و مفید، تمرینات سخت و با شروع با درصد کمی از چربی  دربدن خود میتوان به حجیم کردن خود با حداقل چربی همراه با افزایش توده عضلانی کمک کرد.

موفق باشید probody.ir

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
WhatsApp دریافت برنامه اختصاصی بدنسازی