بیوگرافی آرنولد شوراتزنگر

آرنولد شوارتزنگر در 30 ژولاي 1947 در حومه شهر گراتز اتريش در خانواده اي كم درآمد به دنيا آمد و از سن 15 سالگي شروع به تمرينات بدنسازي كرد

اولين قهرماني وي زماني بود كه او 18 سال سن داشت و مجبور شد براي دادن مسابقه از سربازي فرار كند و به اشتوتگارت آلمان برود تا در مسابقات جوانان اروپا شركت كند . او در آنجا خوش درخشيد و موفق شد براي اولين بار در تاريخ ، تمام امتيازات يك مسابقه پرورش اندام را كسب كند . پس از بازگشت به سربازي مدتي را پشت ميله هاي زندان به دليل فرار از سربازي گذراند و بعد از پايان دوران سربازي و شركت در چند مسابقه معتبر و فتح آنها آوازه او در سراسر جهان پيچيد . در سال 1968 جو ويدر پدر پرورش اندام جهان از او دعوت كرد تا در آمريكا اقامت كند و زير نظر او تمرين كند .
آرنولد در سال 1969 در اولين مسابقه حرفه اي خود شركت كرد و اولين و آخرين شكست ورزشي خود را در مسابقات حرفه اي مسترالمپيا از سر جو اليوا خورد ، ولي سال بعد در همين مسابقه شركت كرد و به مقام اولي دست يافت . شايد لقب گرفتن او به عنوان افسانه پرورش اندام جهان به دليل همين شكست ناپذير بودنش باشد . چون آرنولد در هر مسابقه اي كه شركت مي كرد و به مقامي به غير از اولي دست مي يافت سال بعد فاتح آن مسابقه بود . در هر صورت آرنولد پس از شكست از سر جو اليوا در مسابقات متعددي شركت كرد ولي ديگر شكست نخورد و توانست عناوين زير را به دست آورد :
1964 : قهرمان جوانان اروپا – نفر سوم مسابقات بزرگسالان اتريش
1965 : قهرمان اروپا – قهرمان بزرگسالان اتريش
1966 : قهرمان بزرگسالان اروپا و نفر دوم مسابقات آماتوري NABBA
1967 : قهرمان مسابقات NABBA
1968 : قهرمان مسابقات حرفه اي NABBA – قهرمان مسابقات بين المللي جهان و قهرمان مسابقات آقاي دنيا
1969 : قهرمان مسابقات آقاي دنيا – نفر دوم مسابقات مسترالمپيا – قهرمان مسابقات NABBA – قهرمان آماتورهاي جهان
1970 : قهرمان مسابقات حرفه اي جهان – قهرمان مسابقات مسترالمپيا – قهرمان مسابقات حرفه اي NABBA
1971 : قهرمان مسابقات مسترالمپيا تا سال 1975
1980 : قهرمان مسابقات مسترالمپيا
و شايد ديگر دليل لقب گرفتن وي به عنوان افسانه پرورش اندام جهان اين باشد كه آرنولد تنها پرورش اندام حرفه اي كار است كه 5 سال در هيچ مسابقه اي شركت نكرده و بعد از 5 سال در اولين مسابقه اش كه بزرگترين رويداد پرورش اندام هم هست ( مسترالمپيا ) شركت مي كند و به مقام اولي دست مي يابد . علت ديگر اين لقب گرفتن داشتن اندام حجيم ولي زيباست . آرنولد با داشتن 55 سانتي متر دور بازو ، 144 سانتي متر دور سينه ، 72 سانتي متر دور ران ها و ساق 50 سانتي متري در كنار قد بلند 187 سانتي متر و وزن مناسب 106 كيلوگرم يكي از مناسب ترين ورزشكاران اين رشته است .
البته همگان مي دانند كه آرنولد داراي بدني ، عضلاني بوده تا آنجا كه در ساخت موجود 72 K آرنولد تنها بدنسازي بود كه دو قسمت بدنش ( عضلات دو سر سينه ) انتخاب شد .
اما آرنولد در كنار القاب زيباي افسانه پرورش اندام جهان ، درخت بلوط و غيره ، لقب عروسك خيمه شب بازي را هم به علت اجراي تبليغات براي به دست آوردن پول دارد . البته اين كار خيلي با رشته تحصيلي آرنولد تعارض ندارد . چون او فارغ التحصيل دانشگاه ويسكانس در رشته تجارت و اقتصاد است . اما اين لقب از محبوبيت اين غول بزرگ نكاسته ، به طوري كه نظرسنجي محبوب ترين بدنساز قرن از سوي مجله معتبر فلكس ، آرنولد با به دست آوردن 40 % آرا بهترين بدنساز قرن شد و بالاتر از دوريان يتس با 17 % آرا قرار گرفت و محبوبيت اين غول بزرگ به قدري است كه از سال 1989 مسابقاتي تحت عنوان آرنولد كلاسيك به طور منظم هر ساله برگزار مي شود . اما بزرگ ترين دليل شهرت افسانه پرورش اندام جهان بازي در فيلم هاي ترميناتور 1 ، 2 ، كماندو ، پايان روز و غارتگر است . او كه بازيگري را از دهه هفتاد با فيلم هركول در نيويورك آغاز كرد تنها دليل موفقيتش در اين فيلم داشتن اندام حجيم بود كه يك چيز جديد در عرصه سينما بود . آرنولد در آن فيلم به علت نداشتن تجربه كافي نتوانست بازي خوبي را از خود نمايش دهد . بد نيست بدانيد در آن فيلم ، صداي او حذف شد چرا كه او به علت داشتن لهجه شديد آلماني صداي مناسبي براي فيلم نداشت . اما آرنولد با سعي و تلاش توانست در فيلم هاي متعددي بازي كند و آثار زير را از خود به جا بگذارد:
1970 : هركول در نيويورك
1973 : خداحافظي طولاني
1976 : گرسنه ماندن
1977 : پامينگ آيرون
1979 : شكار كركس و ياغي
1980 : داستان جين مانسفيلد ( تلويزيوني )
1982 : كونان بربر
1983 : كارناوال در ريو ( تلويزيوني )
1984 : كونان ويرانگر – ترميناتور 1
1985 : سونياي سرخ – كماندو
1986 : معامله ناشيانه
1987 : غارتگر – مرد فراري
1988 : گرماي سرخ – دو قلوها
1990 : پليس كودكستان – يادآوري مطلق
1992 : ترميناتور 2 – روز قضاوت
1993 : ديو – آخرين قهرمان اكشن – آخرين پارتي
1994 : دروغ هاي حقيقي – جونيور – قرن سينما – جزيره برتا
1996 : پاك كننده – جيرينگ جيرينگ از همه جا
1997 : بتمن و رابين
1999 : پايان روز
2000 : روز ششم
2001 : خسارت دو جانبه
2003 : ترميناتور 3
2004 : هشتاد روز دور دنیا
البته آرنولد پس از بازي در هركول در نيويورك تجربه هاي بسياري كسب كرد ، به قدري كه چند سال بود براي بازي در گرسنه ماندن نامزد دريافت كره طلايي شد . اما كلكسيون افتخارات او به مدال هاي مسابقات پرورش اندام و جوايزش به خاطر بازيگريش محدود نمي شود و او تا به حال جوايز زيادي براي بودن الگوي مناسب براي نوجوانان و كودكان و كارهاي خيرخواهانه اش گرفته است . اين غول حجيم قلب لطيفي دارد و با اين كه يكي از گران ترين بازيگران هاليوود است ، براي بازي در فيلم ترميناتور 3 پولي بالغ بر 30 ميليون دلار گرفته است همواره در كارهاي خير شركت مي كند و تا به حال چندين برنامه به نفع كودكان بي سرپرست اجرا كرده است . او تا كنون چندين مؤسسه خيريه تاسيس كرده و از آنها حمايت مي كند و داراي حس انسان دوستانه اي است كه شايد دليل آن ريشه در كودكي آرنولد زماني كه با فقر دست و پنجه نرم مي كرده ، داشته باشد . به هر تقدير ديگر رابطه وي در عرصه سينما و ورزش به پايان رسيده و او شانس خود را در سياست مورد امتحان قرار داد .
آنچه از مطالعه زندگي اين غول مهربان كه بسيار خانواده دوست و عاشق همسر و فرزندش و كودكان است مي توان برداشت كرد اين است كه با صبر و استقامت و تلاش و كوشش بسيار مي توان به اهداف خود رسيد، هر چند كه اين اهداف بزرگ و دور باشند ، كاري كه آرنولد شوارتزنگر كرد .
او كه در كودكي زندگي فقيرانه اي داشت حال يك ميليونر است و توانسته هفت بار قهرمان مسترالمپيا شود و سال ها ستاره سينماي اكشن بوده و حالا مي خواهد يك سياستمدار موفق شود .

موفق باشید پروبادی

مطالب مرتبط
پیام بگذارید