تغذیه قبل از تمرین یا بعداز تمرین؟

تغذیه چه نقشی را در بدنسازی ایفا می کند؟؟
به نظر شما یک تمرین خوب و کامل مهم است یا یک تغذیه ی مناسب و کامل ؟؟؟
تغذیه ی قبل از تمرین مهم است یا بعد؟؟؟؟


خب متاسفانه بیشتر ورزشکاران مخصوصا آماتورها از نقش تغذیه کامل از نظر پروتیین ،کربوهیدرات،و گروه ویتامین ها بی خبرند.
بسیاری از ورزشکاران ما قبل از تمرین یک تغذیه ی بسیار مقوی و کامل رو مصرف می کنند تا در هنگام تمرین یک تمرین خوب و با انرژی با ماکزیمم دم عضلانی انجام دهند .تبریک !!!!!! ولی کار اینجا تمام نمی شود و در حقیقت کار آغاز می شود تکلیف ریکاوری و بازسازی سلول های تخریبی بافت عضلانی چیست در این مرجله است که بدن احتیاج بیشتر و شدیدتری به غذا و تغذیه مناسب پیدا می کند
بگذارید به زبان ساده تری توضیح بدهم…..   هنگام تمرین یا همان وزنه زدن فشار ناشی از وزنه بروی عضلات تاثیر گذاشته و عضله را تحت فشار و کشش قرار می دهد که این عمل با پمپاژ بیشر خون در آن ناحیه همراه  است که اصطلاحا دم عضلانی نامیده می شود و در نهایت تخریب بافت عضلانی اصطلاحا پارگی و جا باز کردن نتیجه می شود (همان احساس جمام شدن و درد عضلانی به همین دلیل است) پس بنابرین تغدیه مناسب شامل پروتیین و کربوهیدرات و گروه  ویتامین هاست باعث پر شدن حفره ها و بازسازی عضله که رشد و بزرگ شدن عضله رو نتیجه می دهد .
پس اهمیت تغذیه بعد از تمرین به مراتب بیشتر از قبل از تمرین است.هر چند که هر کدام جایگاه خاص خود را دارند.
توصیه می شود بعد از تمرین مخصوصا تمرین های سنگین مثل عضله ی پا بلافاصله یک نوشیدنی کربوهیدارتی میل کنید. و پس از بازگشت به منزل تغذیه پروتیین دار برای بازسازی و تامین رشد عضله برای بدن فراهم شود. خوردن ویتامین ها از جمله ویتامین سی برای تسریع و بهبود ریکاوری توصیه می شود که بهتر است منبع آن میوه باشد و از خوردن قرص آن تا حدالامکان خودداری کنید.
این نکته را همیشه به یاد داشته باشید اگر شما به توصیه های علمی بدنسازی توجهی ندارید  و بدن شما رو به پیشرفت است فکر نکنید بدون انجام این توصیه ها هم موفق شده اید این را بدانید که بدن شما می توانست با انجام این توصیه ها پیشرفت دو چندان داشته باشد ولی شما این اجازه را به آن ندادید هنوزم دیر نشده است و این رشته با علم آن جلو ببرید و از پیشرفت قابل توجه خود لذت ببرید.
موفق باشید.

مطالب مرتبط
پیام بگذارید