تمرین زیر بغل با مستر المپیای افسانه ای لی هنی

لی هنی با عبارت « تحریک کنید ، تخریب نکنید » نشان داد که چه نگرشی را در تمرینات دنبال می کند . فیزیک بدنی اش خوش استیل و کمتر ظریف بود . عضلات پشت او در کسب ۸ مقام قهرمانی المپیا کم تأثیر نبود و از دوره او بود که گفته شد قهرمان با عضلات پشت مقام می آورد . عضلات پشت لی هنی به اندازه ای که از یک قهرمان المپیا توقع می رود پهن بود ، اما آنچه او را نسبت به دیگران متمایز می کرد ضخامت عضلانی از بالا تا پایین عضلات پشت بود.

در دوره او چنان توسعه ای در عضلات پشت مثال زدنی بود و به زعم خیلی ها می توانست نتیجه یک مسابقه را تغییر دهد .

این روزها شرکت کننده های مستر المپیایی که بتوانند استانداردی مشابه لی هنی بسازند شانس فراخوانی برای رقابت دارند .

جای تعجب ندارد که دو تمرین زیر بغل خود را با حرکت زیربغل هالتر خم با ورنه های سنگین آغاز می کند . او در حفظ قوس طبیعی کمر در حین حرکت و کنترل کردن وزنه استاد بود . هنی اعتقاد داشت که تاب دادن وزنه هیچ سودی ندارد . این حرکت اساس ضخامت و عمق را در عضلات لی هنی بوجود آورده بود که همه به خاطر همین کیفیت او را می شناختند .

پس از آن سراغ زیربغل سیم کش دست باز می رفت که از بالا تا پایین زیربغل را تمرین می داد و تمرین را با زیر بغل قایقی نشسته به پایان می برد تا بخش میانی عضلات پشت هم کامل تمرین داده شوند.

جالب است که تمرین عضلات پشت او به ندرت بیشتر از ۱۰ ست بود . او تمرکزش روی این بود که هر تکرار از تمرین را درست انجام دهد و خیلی دنبال افزایش مقدار تمرین نباشد.

برنامه

زیربغل هالتر خم ۴-۵ ست ۶الی۱۳ تایی

زیربغل سیم کش ۳-۴ ست ۸الی۱۰ تایی

زیربغل قایقی ۳-۴ ست ۸الی۱۰ تایی

مطالب مرتبط
پیام بگذارید