نقش کاهو در لاغری و تناسب اندام

کاهو یکی از پرخاصیت ترین سبزیجات است. کاهو سبزی ای کم کالری و بدون چربی ست برای کسانی که میخواهند به وزن ایده آلشان برسند.اگر دچار کالری هراسی هستید بدانید که هر 100 گرم کاهو حدود 12 کالری است. به همین دلیل می توان این سبزی را همراه خوب لاغری و تناسب اندام دانست.

کاهو فاقد چربی است و شما می توانید با خیال راحت از آن مصرف کنید. این سبزی پرخاصیت حاوی فیبر و سلولز است. بنابراین علاوه بر اینکه شما را به خوبی سیر می کند باعث بهبود گوارش نیز می شود. همین تأثیر نیز باعث می شود که در کوتاه مدت به راحتی وزن کم کنید. فیبرها همچنین باعث دفع اسیدهای صفراوی می شود.برای داشتن قلبی سالم کاهو را فراموش نکنیدویتامین C و بتاکاروتن موجود در کاهو از اکسایش کلسترول پیشگیری می کنند. در نتیجه امکان تجمع پلاک ها و تشکیل لخته کاهش پیدا می کند. توصیه می کنیم سالاد سزار را دریابید. چون حاوی مواد مغذی سالم برای سلامت قلب

500 گرم کاهو حاوی 40 درصد نیاز روزانه ی ما به اسید فولیک است و 10 درصد نیاز روزانه به فیبر را تأمین می کند.کاهو حاوی پروتئین های کامل20 درصد کالری موجود در کاهو به پروتئین های موجود در آن مربوط می شود. برای کامل کردن یک وعده ی غذایی حتماً کاهو میل کنید.کاهو با بی خوابی های تان مقابله می کندمتأسفانه هر روز به تعداد افرادی که از بی خوابی رنج می برند افزوده می شود. مایع سفید رنگی که با خرد کردن کاهو سرازیر می شود «لاکتوکاریوم» نامیده می شود. لاکتوکاریوم خواص آرامبخش مشابه مواد مخدر دارد اما فاقد عوارض جانبی آن است. کافی است چند برگ کاهو میل کنید و یا آب کاهو بنوشید تا خوب بخوابید.کاهو خاصیت آلکالینه داردمواد معدنی موجود در کاهو به دفع توکسین ها یا همان مواد سمی بدن کمک کرده و تعادل اسیدی بازی را حفظ می کند.
در صورت تعادل اسید و باز، بدن شما انرژی زیاد، پوست شفاف تر و سالم تر و خواب راحت تری را تجربه خواهد کرد.کاهو شاخص گلیسمی پایینی داردشاخص گلیسمی کاهو بالا نیست. از آنجایی که این سبزی کالری اندکی دارد شاخص گلیسمی آن نیز بسیار پایین است. این قبیل مواد غذایی برای افرادی که نگران قند خون خود هستند بسیار مناسب است. کاهو با وجود اینکه کم کالری است اما طعم دلچسب و کمابیش شیرینی دارد.

مطالب مرتبط
پیام بگذارید