پرس سینه با دستگاه یا آزاد؟

در این مقاله به مقایسه دو حرکت پرس سینه با دستگاه اسمیت و پرس سینه بصورت آزاد می پردازیم تا بهترین تمرین و حرکت برای پرورش عضلات سینه و سایر عضلات جانبی مشخص شود

در میان ورزشکاران با تجربه ( در رشته های قدرتی )، بنظر می رسد دستگاه اسمیت ، وسیله محبوبی برای جابجا کردن وزنه بیشتر ( زمانی که هدف استفاده از بیشترین مقدار وزنه ها در اجرای پرس است ) نباشد.

چهارده مرد باتجربه در زمینه تمرینات با وزنه ، دو نوع پرس سینه را برای یک تکرار مساوی اجرا کردند : یکی پرس سینه با وزنه آزاد و دیگری پرس سینه با دستگاه اسمیت.علاوه بر اندازه گیری حداکثر قدرت ، از الکترودهای سطحی EMG ( برای اندازه گیری مقدار فعالیت عضلات ) بهره گیری شد ، که روی سر جلویی دلتوئید ، سر میانی دلتوئید ، و عضله پکتورالیس ماژور قرار گرفتند. وقتی نتایج حاصل از دو نوع پرس با هم مقایسه شدند ، گزارش شد افراد مورد آزمایشی که با وزنه آزاد تمرین کرده بودند ، توانستند بطور چشمگیری وزنه بیشتری را جابجا کنند . علاوه بر این ، تفاوتی در مقدار فعالیت سر جلویی دلتوئید و پکتورالیس ماژور دو گروه دیده نشد ، اما بکارگیری سر میانی دلتوئید در تمرین با وزنه آزاد بطور چشمگیری بالاتر از اجرای حرکت با دستگاه اسمیت گزارش شد. بنابراین همچنان تلاش کنید تا با استفاده از پرسهای با وزنه آزاد ، بیشترین نتایج را از تمرین خود کسب کنید.

مطالب مرتبط
پیام بگذارید