چه کفشی مناسب من است؟

یک کفش مناسب و پرفایده چه ویژگیهایی باید داشته باشد تا بر سلامتی و ستون فقرات شما آسیبی وارد نکند.

دکتر “محمدرضا نیکو”  منطقه همدان، اظهار کرد: افراد هنگام خرید کفش باید با توجه به فصل مورد نظر، کفش مناسب خریداری کنند و خصوصیات یک کفش مناسب را قبل از خرید بشناسند.

وی افزود: زیره کفش باید نرم بوده و جنس آن نرم باشد همچنین در ناحیه داخلی کفش قوس پا مشخص شده باشد و کف پا را بپوشاند.

دکتر نیکو تصریح کرد: بهتر است از کفش‌های بندی استفاده شود چرا که کفش‌های بندی اندازه پا را تنظیم می کند و فرد متناسب با اندازه پا آن را می بندد.

رئیس مرکز توانبخشی علوم پزشکی همدان تاکید کرد: جلو کفش باید تخت باشد و نوک تیز نباشد تا پا تحت فشار قرار نگیرد در غیر این صورت احتمال ناهنجاری‌های پا افزایش می یابد و احتمال فرو رفتن ناخن در این شرایط دور از انتظار نیست که گاهی برخی فرو رفتن ناخنها نیاز به عمل جراحی دارد.

دکتر نیکو گفت: کفش های زمستانی نیز همان مشخصات عنوان شده را داشته باشد اما زیره کفش باید از نوعی باشد که مانع سرخوردن شود.

وی ادامه داد: بهتر است کفشهای زمستانی از جنس پوتین و بند دار باشد همچنین در داخل برخی کفش‌های زمستانی جنس پشم بکار می رود چرا که پشم بسیار گرم کننده است.

دکتر نیکو به بیماری قوزک شصت پا (بونیون) اشاره کرد و گفت: این بیماری ژنتیکی بوده و اگر در والدین این بیماری وجود داشته باشد، فرزندان نیز به بونینون مبتلا می شوند که این بیماری با افزایش سن بیشتر بروز می کند.

وی تصریح کرد: گاهی بیماری بونیون آنچنان پیشرفت می کند که فرد باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

دکتر نیکو گفت: برای درمان بونیون از پد لا انگشتی استفاده می شود تا فشار کمتری به انگشت شصت پا وارد شود.

منبع

مطالب مرتبط
نمایش نظرات (2)