بدنسازی و فیتنس

افرادی که می خواهند چاق شوند بخوانند

برای آن‌هایی که می‌خواهند چاق شوند

در کنار افرادی که از چاقی رنج می‌برند و هم و غمشان کاهش وزن است افراد دیگری هستند که از لاغری شکایت دارند. این افراد بر خلاف گروه اول در این اندیشه هستند که چند کیلو چاق‌تر شوند

به احتمال زیاد افراد لاغر نیز تغذیه و عادت‌های غذایی نامناسبی دارند که نمی‌توانند چاق‌تر شوند. اگر می‌خواهید چاق‌تر و در عین حال خوش تیپ و سرحال باشید مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

داشتن رژیم مناسب غذایی می‌تواند کمک کند تا با سرعت بیشتری وزن از دست رفته را جبران کنید. انرژی‌های موجود در مواد غذایی عامل مهمی برای افزایش وزن محسوب می‌شود. برای همین لازم است که درست غذا بخورید. البته برخی از افراد ذاتاً لاغر و باریک اندام هستند. فرقی نمی‌کند چه می‌خورند و یا قصد لاغری دارند یا نه. در هر صورت لاغر هستند. اما اگر شما لاغر هستید و قصد دارید چاق‌تر شوید این توصیه ها را در پیش بگیرید.

عادت‌های درستی در پیش بگیرید

برای چاق‌تر شدن غذاهایی میل کنید که کالری بیشتری دارند. سعی کنید بدون زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی چرب و شیرین، بیشتر غذا بخورید. همه‌ی وعده های غذایی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و در این بین صبحانه اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر می‌خواهید خوش فرم و خوش اندام شوید صبحانه را دریابید. برای غذا خوردن وقت بگذارید و با آرامش غذا بخورید. استراحت بعد از هر وعده‌ی غذایی برایهضم درست غذا لازم است. همان طور که مادرها و مادربزرگ‌ها می‌گویند بخورید و استراحت کنید تا گوشت بشود به جانتان.

حداقل ۵ وعده غذایی داشته باشید و بیشتر بخورید

روزانه حداقل ۵ وعده‌ی غذایی داشته باشید. از مصرف نوشیدنی‌هایی مانند انواع آب‌میوه‌ها، شیر و نوشیدنی‌های مخصوص ورزشکاران غافل نشوید. غلات، مواد غذایی نشاسته‌ای و سبزیجات میل کنید. منظورمان برنج، جو دو سر، پاستاها، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، هویج و کدو تنبل است

برای چاق‌تر شدن غذاهایی میل کنید که کالری بیشتری دارند. سعی کنید بدون زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی چرب و شیرین، بیشتر غذا بخورید

به غذاها و سالادهایتان ماست، خامه، سس و سرکه اضافه کنید. نان را با کره‌ی بادام زمینی میل کنید. از مصرف چربی‌هایی مانند آووکادو، روغن زیتون و روغن کانولا غافل نشوید

آخر شب‌ها هم چیزی بخورید

خوردن یک میان وعده در آخر شب و زمانی که می‌خواهید بخوابید به چاق‌تر شدنتان کمک می‌کند. البته حواستان باشد بعضی از افراد اگر چیزی در آخر شب بخورند دچار بی‌خوابی می‌شوند.

به طور کلی داشتن یک تغذیه درست و مناسب، استراحت، آرامش روحی روانی و ورزش سبک و منظم باعث افزایش وزن شده و شما را چند کیلویی چاق‌تر می‌کند
توجه داشته باشید استفاده‌ی حداکثری از ارزش غذایی مواد غذایی زمانی حاصل می‌شود که بعد از مصرف آن‌ها استراحت کنید. یعنی بلافاصله به تحرک و فعالیت نپردازید و ساعتی را با آرامش دراز بکشید و استراحت کنید.

به طور مرتب غذا بخورید

برای چاق‌تر شدن وعده‌های غذایی‌تان را افزایش دهید و در طول روز چندین بار میان وعده میل کنید.

ورزش را فراموش نکنید

ورزش کردن برای چند کیلو چاق‌تر شدن بسیار مهم است به شرط این که زیاده‌روی نکنید و سراغ ورزش‌های سنگین نروید.

توجه داشته باشید که عوامل وراثتی نقش مهمی در وزن دارد. افرادی که والدین لاغری دارند معمولاً لاغر اندام خواهند شد. عوامل دیگری به غیر از تغذیه در لاغر بودن افراد تأثیر می‌گذارد. یعنی همه چیز به خورد و خوراک نیست. استرس و فشارهای روحی روانی باعث می‌شود که افراد لاغر بمانند و تلاش‌هایشان برای چاق شدن جواب ندهد.

به طور کلی داشتن یک تغذیه درست و مناسب، استراحت، آرامش روحی روانی و ورزش سبک و منظم باعث افزایش وزن شده و شما را چند کیلویی چاق‌تر می‌کند.

آخرین مطالب اینستاگرام پروبادی
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

دریافت برنامه های تمرینی اختصاصی و آموزشی نایاب در بخش ویژهبرو به بخش ویژه
+
بستن