بدنسازی و فیتنستناسب اندام

تاثیرات پیاده روی بروی عضلات ران

پیاده روی یکی از ساده ترین ورزش ها و در عین حال یکی از بهترین و سالم ترین ورزشها برای سلامتی و تناسب اندام است.اما شاید این فکر ذهن شما را درگیر کرده است که این ورزش چه تاثیری بروی ران خواهد داشت.بسیاری از ورزشکاران مخصوصا بانوان با هدف کاهش وزن و کم شدن سایز دور کمر و ران و باسن به ورزش پیاده روی می روند اما آیا این ورزش باعث تقویت و حجیم تر شدن ران ها می شود و یا برعکس سبب کم شدن سایز ران ها خواهد شد در ادامه مطلب به توضیح کامل این مقوله خواهیم پرداخت

برخی افراد مخصوصا خانمهایی که زیاد پیاده روی می کنند در مورد بزرگ شدن عضلات پا و ران ها نگران هستند.
اما بیشتر احتمال دارد که عضلات ران در اثر پیاده روی لاغر، کشیده و سفت شوند تا اینکه حجم آنها زیاد شود.
این احتمال هست که اگر از نظر ژنتیکی مستعد باشید، در اثر پیاده روی زیاد افزایش بسیار خفیفی در حجم عضلات ایجاد شود اما بدنسازان حرفه ای برای افزایش حجم عضلات ران از پیاده روی استفاده نمی کنند!
اما بعضی افراد فکر می کنند که واقعا عضلاتشان بزرگ شده اند.
اگر شما جزء این افراد هستید باید بدانید که شاید بزرگی این عضلات جزئی از حالت طبیعی بدن شما بوده است.
آیا قبل از شروع برنامه ی پیاده روی حجم آنها را اندازه گیری کرده اید؟
ممکن است فقط تصور کنید که عضلاتتان بزرگ شده اند.
بلافاصله پس از ورزش، عضله ای که تحت فعالیت شدید قرار می گیرد به دلیل افزایش جریان خون کمی بزرگتر می شود.
پس برای اینکه ببینید عضلاتتان بزرگ شده اند یا نه صبحها یا قبل از پیاده روی حجم عضلاتتان را مقایسه کنید.
اگر واقعا تفاوت اندازه و حجم ایجاد شده است می توانید از سایر فعالیتها مانند کوهنوردی یا بالارفتن از پله ها صرف نظر کنید تا از حجم عضلات کاسته شود.
ممکن است حجیم شدن عضلات در اثر انباشته شدن چربی روی عضلات باشد نه عضله.
بافت چربی در سرتاسر بدن تشکیل می شود پس اگر سایز کمر شما افزایش یافته است حتما حجم عضلات شما هم به همین دلیل افزایش یافته است.
باید در برنامه ی پیاده روی چربی اضافی را بسوزانید.
با مصرف کالری کمتر به نسبت کالری مصرفی روزانه می توانید چربی اضافی را بسوزانید.
ممکن است شما بیش از میزانی که تصور می کنید غذا بخورید.
یعنی چربی را که با فعالیت می سوزانید دوباره با کالری اضافی جایگزین می شود
. برخی مطالعات نشان می دهد که زنان هنگامی که ورزش می کنند بیشتر می خورند.
با شروع پیاده روی مراقب غذای خود باشید و کالری اضافی مورد نیاز خود را فقط به اندازه مورد نیاز تامین کنید.
پیاده روی را به دلیل تصوری که از بدن خود دارید کنار نگذارید.
پیاده روی باعث تناسب اندام شما می شود، خطر بیماریهای مهمی مانند دیابت، بیماریها ی قلبی عروقی، سکته ی مغزی و سرطان را کاهش می دهد.
۶۰ ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز برای به دست آوردن منافع سلامتی پیاده روی کافی است.
به خاطر تصوری که از بدن خود دارید ورزش را رها نکنید.
هرچه پر انرژی تر، فعالتر و سالمتر باشید بهتر به نظر می آیید.
موفق باشید پروبادی

آخرین مطالب اینستاگرام پروبادی
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

همچنین ببینید

بستن
دریافت برنامه های تمرینی اختصاصی و آموزشی نایاب در بخش ویژهبرو به بخش ویژه
+
بستن