بدنسازی و فیتنستغذیه

مواد غذایی مخصوص ریکاوری و رفع خستگی

برای رساندن انرژی به اوج باید از غذاهای خاص به ویژه غذا هایی که سوخت و ساز بدن را بالا می برند و میزان انرژی را در حد ثابتی نگه می دارند استفاده کنید. مهمترین مواد غذایی برای تولید انرژی ویتامین های گروه ب هستند. کمبود ویتامین ب، اغلب دلیل اصلی ضعف عملکرد غدد فوق کلیوی است که به کاهش انرژی منجر می شود.در این مقاله موادی را که باعث بازیابی انرژی و رفع خستگی می شوند به شما معرفی خوایم کرد

علاوه بر ویتامین های گروه ب مواد غذایی دیگری نظیر ویتامین ث، منیزیم، روی و آهن تقویت کننده سوخت و ساز بدن هستند.

مواد غذایی انرژی زا

جوانه ها:

دانه های غلات (گندم، جو، ارزن و برنج) یا حبوبات (نخود، لوبیا، عدس، ماش و …) که جوانه زده اند و حاوی آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، ریز مغذی ها، فیبر و… هستند از مهمترین منابع انرژی زا برای بدن انسان بشمار می آیند. وقتی دانه ها جوانه می زنند نیروی غذارسان آنها مضاعف می شود.

غلات:

غلات قند خود را به آهستگی آزاد می کنند و جریان ثابتی از انرژی به شما می دهند. منابع سرشار ویتامین های گروه ب هستند که از طحال (باتری انرژی شما) محافظت می کنند. (ویتامین های گروه ب در سبوس غلات وجود دارد خوردن آن فراموش نشود)

جعفری:

جعفری نیروگاه مواد مغذی است. جعفری دارای مقدار زیادی ویتامین B12 است. ویتامین ث جعفری بیش از مرکبات است.

سبزی های برگ سبز:

در سبزی های برگ سبز تازه مثل بروکلی، مارچوبه و اسفناج علاوه بر منیزیم و آهن، ویتامین های گروه ب وجود دارد. بهتر است این سبزیها خام مصرف شوند.

انگور:

ارزش درمانی انگور به منیزیم فراوان آن مربوط می شود.

دانه های آفتابگردان:

این دانه حاوی منیزیم، مس، روی، پروتئین، ویتامین های گروه ب و اسیدهای چرب و ضروری است. وقتی احساس می کنید به انرژی نیاز دارید از دانه های آفتابگردان استفاده کنید.

سایر مواد تامین کننده انرژی:

جو دوسر، علف های دریایی، هلو، علف گندم، سیب زمینی شیرین، کدو و لوبیای مانگ و….

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

همچنین ببینید

بستن
بستن