ضربه زدن در بدنسازی مفید است یا خیر؟

0 612

ضربه زدن حین اجرای خیلی از حرکات از بخش مثبت به منفی اتفاق می افتد این تکنیک جهت استفاده از قدرت گشتاوری ها رها شدن از وزنه استفاده می کنند تا بخش مثبت ساده تر اجرا شود

یک مثال واضح که در ان از تکنیک ضربه زدن زیاد استفداه می شود حرکت پرس سینه با هالتر است حتما به شکل عبوری بدنسازانی را در باشگاه دیده اید که با انتخاب وزنه های سنگین تر از توان خود حرکت پرس سینه را اجرا می کنند و در بخش منفی حرکت به سرعت هالتر را پایین می برند و اجازه می دهند هالتر به ارامی با سینه برخورد کند و مانند فنر از ان مجدد بلند شود چنین تکنیکی که ضربه زدن نام دارد نه تنها از تاثیر حرکات می کاهد بلکه با عث افزایش احتمال بروز اسیب نیز می گردد وزنه در حین اجرای حرکات نباید با بدن برخورد داشته باشد با استفاده از ضربه زدن هیچ تاثیر خاصی در شدت تمرین به وجود نخواهید اورید برای مثال در حرکت اسکوات شاید تصور کنید اگر تا حدودی با ضربه زدن نخواهیم از بخش پایین حرکت بلند شوید نخواهید توانست وزنه را جابجا کنید اگر این چنین تصور می کنید در اشتباه هستید چرا که عضلات ران شما می توانند با یک حرکت شوک دهنده وزنه را جابجا کنند

ایا این را باور ندارید پس این کار را انجام دهید در حالت ایستاده پاهها را به عرض شانه از یکدیگر فاصله داده و با سرعت زیاد و بدون توجه خاصی حرکت اسکوات را اجرا کنید ایا وقتی که بخش پشت رانهایتان با ساقها برخورد می کند ضربه به زانوها وارد نمی شود در مورد حرکت جلو بازو لاری چطور ؟

شما به راحتی می توانید با ساعدهای خود اجازه دهید که به سرعت به بخش پایین حرکت سقوط کنند و بلافاصله بعد از باز شدن کاملا دستها هالتر را با استفاده از نیروی گرانشی موجود به بخش بالای حرکت باز گردانید

در مورد پرس پا چطور ؟

اگر در بخش منفی نفس را حبس کنید احتمالا می توانید با هوای داخل شکم به عنوان یک نیروی کمکی برای پرت کردن وزنه استفاده کنید مطمنا هر یک از مدلهای مذکور را در باشگاه دیده اید همه اینها ضربه زدن هستند تمایل عضلاتتان برای بازگشت به فرمک طبیعیشان یا همان موقیعت بدون فشار را اصطلاحا ریلکس می نامند .

و این بدان معناست که هر زمان که عضلات را منقبض می کنید شکل گیری یک ضربه ممکن است اتفاق بیافتد شما باید تقریبا در تمامی حرکات حواستان را به این مورد جمع کنید

حرکات ضربه ای به جابه جای وزنه کمک می کند اما شما با یک تکنیک که حرکت را ساده تر می کنید بهر های نخواهید برد

خوشبختانه شما می توانید بسادگی از بروز ضربه زدن جلوگیری کنید به شکلی که باید بین دو بخش منقی و مثبت حرکت حدود یک ثانیه توقف کامل حرکتی داشتنه باشید با این کار مطمئن هستید که جابجایی وزنه کاملا توسط نیروی عضلات انجام می شود نه با حرکت ضربه ای زمانی که بخواهدی این چنین تمرین کنید

اجرای هر تکرار سخت تر از قبل به نظر می رسد بنابر این اگر وزنه کاربردی تان کاهش پیدا کرد نگران نباشید کاملا طبیعی است اگر می خواهید در طول تمرین ضربه بزنید میتوانید رشته های رزمی را انتخاب کنید اکا اگر می خواهید تمرین بدنسازی کنید باید هر تمرار خود را کامل و صحیح و بدون تقلب اجرا کنید

موفق باشید پروبادی دات آی آر

0

دریافت برنامه های بدنسازی اختصاصی بدنسازی به همراه مطالب آموزشی در کانال تلگرام ما

ورود به کانال تلگرام

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دیدگاه شما بعد از تایید مدیریت ثبت خواهد شد

سوال امنیتی *