نقش وعده ی صبحانه در تناسب اندام

همانطور که می دانید رژیم غذایی بر تناسب اندام تاثیر دارد البته باید بگوییم اجزای مختلف رژیم غذایی که شامل نوع و میزان مواد غذایی و زمان مصرف آن می باشد هرکدام بصورت جداگانه بر تناسب اندام نقش دارند .

نوع و میزان مواد غذایی باید بر اساس نیاز بدن به مواد غذایی مشخص گردد اما مسئله دیگر زمان مصرف مواد غذایی می باشد . بعضی ها بر این باورند که هرگاه شخص احساس گرسنگی کرد مواد غذایی مصرف کند اما جالب است بدانید بدن زمان مشخصی را برای جذب مواد مغذی موجود در غذا ، ترمیم و سایر عملیات مرتبط با سلامتی در بدن دارد و اگر شما در زمان نامناسب غذای مناسبی را مصرف کنید جذب بدن نمی شود . پس اطلاع از زمان مناسب برای مصرف غذا بسیار ضروری می باشد .

 

اگر به دنبال تناسب اندام هستید بهتر است ساعت صرف صبحانه را ۷:۳۰ در نظر بگیرید در این زمان به خوبی عملیات جذب مواد غذایی و سوخت و ساز انجام شده و مواد غیر ضروری بصورت چربی در پهلوها و شکم انباشته نمی شود . اگر هم عادت به خوردن صبحانه در این زمان ندارید بهتر است عادت خود را تغيير دهید و ساعت ۹ يا ۱۰ صبح صبحانه بخورید زیرا اجتناب از خوردن صبحانه باعث احساس خستگي در کل روز شده و قدرت تحمل و يادگيري را نیز کاهش می دهد .

حتما صبحانه را کامل میل کنید . مهمترین وعده غذایی که باید به ان اهمیت داده شود صبحانه است و با خوردن صبحانه مقوی همانطور که گفته شد علاوه بر تناسب اندام میزان یادگیری و قدرت حافظه را افزایش می دهید .

برای داشتن بدن سالم تر خواب خود را تنظیم کرده و به موقع صبحانه کامل میل کنید تا تاثیر آن را بر خود ببینید .

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دیدگاه شما بعد از تایید مدیریت ثبت خواهد شد